Monday, July 11, 2011

Pemain Import:Baik atau Buruk?


Salam.Esok akan diumumkan keputusan pemain import dlam Liga Malaysia.Seperti yg kita tahu,memang ade pemain import musim depan.Cuma yg menjadi persoalan adalah jumlah yg dibenarkan untuk setiap pasukan.Seperti biasa ahli panel kami yg berwibawa akan membincangkan apekah kebaikan dan keburukan yg mungking akan dibawa oleh mereka ini.

1) Shebby Song : Bagi saye pemain import ini bole mendatangkan banyak kesan positif baik kepada Liga tempatan mahupun pemain tempatan itu sendiri.Contohnya ia akan mewujudkan persaingan sihat dlam merebut posisi untuk beraksi dlam setiap minggu.Pemain tempatan juga boleh belajar dari pemain2 import ini mengenai teknik2 dan kemahiran bolasepak yg mereka ada.Ini kerana pemain import kebanyakan mempunyai latar belakang yg berbeza dan datang dari benua yg berlainan.Kesempatan ini wajar diambil oleh pemain2 tempatan kita.


2) Hasbollah Awing: Sebenarnya kehadiran pemain2 import ini boleh menyekat pembangunan pemain2 muda kita.Cuba kita lihat 2 tahun yg lepas semasa kita tidak menggunakan pemain import.Banyak kejayaan yg pasukan kebangsaan kecapi. Pemain2 muda mula berani menunjukan kehadiran mereka memang didambakan di Liga Malaysia. Safiq Rahim,Mat Yo,Hadi Yahya antara nama yg muncul dibibir peminat2 tempatan.Ini kerana pasukan tempatan akan menjadi rakus membeli pemain import seterusnya menguburkan bakat2 muda ini.Sudah pasti pasukan ini akan mengimport pemain2 bagi mengisi posisi midfield dan serangan.Seperti yg kita tau dalam pasukan bolasepak,inilah posisi yg menjadi nadi2 dlam sesebuah pasukan.Ini yg merisaukan saya..

Sebelum saye tutup hujah kali ini.Syae sediakan klips Tony Cottee yg memang amat dibenci.Beliau adalah pemain import Selangor yg paling keji.Adakah baik pemain import?adekah buruk sangat seperti Rosmah?semuanya terpulang pada pemain tempatan itu sendiri.

Tak baaaaiiiiiiiiiiikk taaaaaaaaau...

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...