Tuesday, September 15, 2009

Adebayor Yang Dibenci.

Kelihatan sengaja memijak

Aduuuuuuuuuuui...sakit....

 
Akulah yg dibenci itu...hahaha

Adebayor Yang Dibenci.

Adebayor...Oooo Adebayor. Beliau ni memang tidak habis-habis menimbulkan masalah. Terbaru ialah aksi dramatik beliau semasa bertemu Arsenal. Bermula dengan perbuatan memijak kaki Fabregas (ramai yang tak perasan), sengaja memijak muka Van Persie dan paling sensasi ialah cara meraikan gol yang amat MARABAHAYA!

Kita semua mungkin sudah sedia maklum kenapa pemain ini berkelakuan sebegitu rupa. Ada yang mengatakan ini disebabkan kekecewaan yang beliau alami kerana peminat Arsenal tidak menghargai sumbangan beliau musim lepas. Walaupun dia banyak menjaringkan gol untuk Arsenal musim lepas, namun dia tetap dikecam dan dijadikan modal umpatan ketika peminat Arsenal melepak di kedai mamak dan berbicara pasal bola.

Aksi memijak muka Van Persie ini sememangnya tidak boleh dimaafkan. Apa yang bermain di kepala hotak beliau sebenarnya? Bayangkan sekiranya Adebayor berbuat demikian kepada Halim Napi? Nescaya beliau sudah ke alam barzakh kerana dilanggar kereta proton waja milik lagenda Kelantan tersebut.

Apa-apa pun Manchester City memang dalam prestasi terbaik mereka ketika ini. Jadi, semua pasukan harus berjaga-jaga. Manchester City juga tidak bermain di pentas Eropah dan mereka boleh memberikan fokus 100% untuk liga domestik. Manchester United pun gusar dengan peningkatan Manchester City sehinggakan mereka menyokong agar Adebayor di gantung. Namun begitu, sekiranya Adebayor digantung sekalipun, Manchester city masih ada Tevez, Cruz, Robinho (semua tidak turun dalam aksi menentang Arsenal).

Kita tunggu sahaja perlawanan minggu ini yang mungkin akan menentukan halatuju juara liga. Siapakah yang layak menguasai bandar Manchester? Yang penting raya tahun ni akan menjanjikan keseronokan buat rakyat peminat bola sekalian alam..Takbiiiiiiiir!!!!!




No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...