Monday, April 22, 2013

Luis Suarez: 10 Perkara Ajaib Yang Pernah Beliau Lakukan.

 
 
 
November 2007
 
Menyertai Ajax dari Groningen tetapi kemudiannya didenda oleh kelab Amsterdam itu kerana pergaduhan bersama rakan sepasukan Albert Luque semasa rehat separuh masa.
 
 
July 2010
 
Siapa yang boleh melupakan aksi Suarez menafikan peluang gol Dominic Adiyiah semasa suku akhir Piala Dunia 2010 menentang Ghana? Beliau diperintah keluar padang dan penalti diberikan kepada pasukan Ghana. Malangnya Asamoah Gyan gagal menyempurnakannya dan Suarez terkinja-kinja bersorak di tepi padang. 
 
 
November 2010
 
Suárez dihalang dari beraksi sebanyak 7 perlawanan oleh FA Belanda dan dikenakan denda oleh kelabnya PSV Eindhoven kerana 'mengkokak' Otman Bakkal dalam satu perlawanan Liga Eredivisie yang tak berapa sengit itu. 
 
 
October 2011
 
Dia terlibat dalam satu aksi terjahan lembut dari pemain Everton, Jack Rodwell dan Suarez menggelupor bagaikan dirasuk saka hantu Kak Limah. Dan Rodwell dihadiahkan kad merah.
 
 
October 2011
 
Permainan isu perkauman oleh Suarez kepada Evra membawa kepada 'ban' 8 perlawanan dan denda £40,000.
 
 
December 2011
 
Dirakam melakukan aksi provokasi ke atas 'fans' Fulham. Ketika ini dia masih menjalani hukuman isu perkauman Evra. Dia kemudiannya di 'ban' satu lagi perlawanan. 
 
 
February 2012
 
United dan Liverpool bertemu di Old Trafford, tetapi kontroversi berlaku lagi apabila Suárez enggan berjabat tangan dengan Evra ketika sepak mula perlawanan tersebut.
 
 
October 2012
 
Meraikan jaringan gol ketika derbi Merseyside dengan 'diving' di hadapan pengurus Everton, David Moyes yang sebelum itu mengkritik Suarez... "divers such as Suárez are putting fans off the English game."
 
 
January 2013
 
Menjaringkan gol menggunakan tangan ketika Liverpool menewaskan Mansfield dalam pusingan ketika Piala FA.
 
 
March 2013
 
Suárez dilihat menumbuk pertahanan Chile, Gonzalo Jara ketika laga kelayakan Piala Dunia untuk Uruguay. Pengadil gagal mengesan kejadian ini dan FIFA masih menjalankan siasatan.

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...