Monday, April 22, 2013

Satu Coretan Asuhan Jiwa : This Is Ant-field



Pagi yang cerah
Langit membiru
Terasa kedamaian diseluruh alam
Unggas kembali berahi..
This Is Ant-field

Tiada kesesakan dirasai
Tolok minyak seakan berhenti
Deruan enjin kenderaan bagai irama yang mengasyikkan..
Aku teruja sendiri

Buruh kasar menyanyi girang
Walau keringat membasahi dahi
Tiada yang lebih berharga
Dari ketenangan dan kegembiraan hati..

Aku hampiri seorang tukang kayu
Ingin aku pastikan apa yang tersembunyi
Disebalik senyuman semurni pagi

Lalu aku bertanya;
"Ya, kenapa Pak? kok gembira bangatt?"
Lalu dia menjawab;
"katanya Liverpool seri aja ditempat sendiri tengah malam tadi, apa Bapak belum tahu lagi?"

Aku hanya tersenyum dan berlalu pergi.
Dunia bangang memang sedang bergembira kerana Si Gigi Arnab hanya mampu mengkokak lengan dan jaringkan gol dengan tambahan masa 6 minit.

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...