Sunday, August 31, 2008

Setahun Sudah Berlalu…Epi Merdeka Day..


Takbiiiiiiiiiiiiiir semua..kali ni aku mau imbas kejadian semula tahun lepas pada hari dan tarikh yg sama iaitu pada malam merdeka..
Aku,azan n sapik berhajat mau mkan sperti biasela.Tapi kami taktau mau mkan di mana.Azan mau buat persiapan utk ke Kinabalu.maybe dier nak ajak odeng membeli belah di JJ wangsa maju n sekaligus makan di sana.Kalo mcm tu,bulela aku ajak feeza skali(awek aku daaaa).kami bertiga pun ke rumah odeng d melati.Dier pesan,kalo dier tido,kejut dier.Odeng ni terkenal dgn semangat tidur yg hebat.kalo dier tido,jganla buat bising,nanti dier hangin plak.Tp dier sopan org nyer..hehe..Chit..
Kami smpai di umah melati.Mmg odeng tgh tido pun.Reza pun sama.Kami kejut odeng.Odeng pun bgn.Reza suruh pegi dulu.Dier kata dier ngntok lagi.Kami semua pun bergerak k JJ.Muktamad la ni pg sana.Diorang pg usha brg2 nak pg kinabalu.Aku plak mencari feeza yg dah smpai dulu kat JJ.Aku n feeza pun tggu kat foodcourt JJ.
Sebentar kemudian diorang pun smpai..Feeza order laksa.Azan,odeng,sapik order ape ntah aku tak hengat plak.Tp nasik gorenglaaa..Ape jenis agaknyer..abaikan.Makan punyer makan.Selesai.Sapik n azan nak aiskrim plak.Diorang pun pegi beli aiskrim.Rupe2nyer odeng tak makan aiskrim.Sapik tenampak satu makanan masa dier pg beli aiskrim tadi.Ape ek???Rumpai ka hape ntah.Sapik n feeza pun pegi beli makanan tu..katenyer sedap..diorang pun kembali n kami pun sambungla mkan smpai dkat jam 11 lebih.Then,kami semua pun berhajat mau pulang..
Aku pg anta feeza balik umah dulu.Masa ni blum tepat jam 12 lagi.Kejap lagi jam 12 adela bunga apinyer ni.Maklumla KL..Feeza da masuk umah..aku bejalan ke kreta kuning azan.on the way tu,jam 12 tepat..MERDEKA MERDEKA MERDEKA!!!!Bunga api pun keluar dari celah2 bumbung JJ tu.huhuhuhu…Sederhana nyer aku sambut merdeka.Aku dah duk kL dekat 6 tahun,tp aku still tak pernah kua celebrate Merdeka ka..new year ka..Kenapa????aku benci kesesakan orang.Ramai2 behimpit.Perrrrgh..what the tuuuuuut..hehehe..lain org lain cranyer..ye tak???
Korang mcamana????Tanyelah diri sendiri…MERDEKA kah kita…
Tak baiiiiiiiiiik tauu….Takbiiiiiiiiiiiiiiir…

6 comments:

  1. aku ingat kisah itu!hahahaa....kite layan mercun dekt JJ.hahaa...sweet memories

    ReplyDelete
  2. sopan kan?kan?kan?tkde pun pegi mabuk2 walopun mampu..hehehe..

    ReplyDelete
  3. wehh...mana nampak kat parking tuuu...korang tipuuuuu~!!!

    ReplyDelete
  4. odeng tak naik atas sapa suruh!dgr bunyi jek sudah...hahahaa

    ReplyDelete
  5. hehehe..aku nampak pun sbb bejalan kat bawah tu.bunga api kecik dan sopan jek kalo nak di bandingkan yg dekat PICC aitu..kebaaaabooom..

    ReplyDelete
  6. kebabommm...nex year kita wat gathering makan2 time pertunjukan bungapi tu nk??nk?nk?nk?nk?hehe..nnt kite tgk2 kn...kali nih baru leh tgk bunge api beso2~!!ramai2...huhuhu....

    ReplyDelete

Silakan Laser Saye...