Friday, August 15, 2014

Joe Hart atau Willy Caballero? Siapa lagi 'Ye Tak Ye' Sebenarnya?


"Keeper City ni kutip dari mane?"

Secara bersahaja member aku bertanya selepas Willy Caballero bolos 2 gol kepada Arsenal dalam separuh masa pertama aksi Piala Perisai Komuniti 2014 tempohari.

Ya, jika dilihat sekali imbas persembahan figura botak ini seperti kurang Vitamin C. Tapi jika dua kali imbas, memang dia lebih power dari Sharbinee Allawee sebenarnya.

Namun alasan ketiadaan Kompany dan Zabaletta di bahagian pertahanan mungkin boleh digunapakai. Walaupun kedengaran seakan-akan alasan budak bola MSSD.

Adakah Caballero akan diturunkan sekali lagi apabila Manchester City melangkah ke perlawanan pertama bagi mempertahankan Kejuaraan Liga Perdana mereka? Hanya Manuel Pellegrini sahaja yang tahu jawapan ini.

Umum mengetahui yang hubungan mesra antara Caballero dan Pellegrini sudah terjalin agak lama. Pada Februari 2011, Pellegrini adalah individu yang bertanggungjawab membawa Caballero ke Malaga daripada pasukan Elche. Jelas sekali Pellegrini secara diam-diam menyukai Caballero apabila sekali lagi mengajak pemain ini untuk bersama-samanya dengan pasukan Manchester City pula, yang mana kelab telah bersetuju mengeluarkan £4.4 Juta bulan lepas semata-mata untuk melihat mereka bolos 3 gol kepada pasukan yang entah apa-apa dalam perlawanan pembukaan Piala Perisai Komuniti 2014.

Musim lepas Pellegrini pernah membenci Joe Hart apabila merehatkan pemain ini selepas berlakunya beberapa insiden tak patut. Antaranya membenarkan penyerang BERWIBAWA DUNIA, Fernando Torres menjaringkan gol lewat permainan buat Chelsea ketika aksi di Stamford Bridge pada Oktober yang lepas.  Tempat Hart selepas itu diambil alih secara tertib oleh Costel Pantilimon - yang kini sudah bersama pasukan Sunderland. Adakah perkara ini akan berulang sekali lagi?

Manchester City akan turun sebagai pelawat apabila bertemu Newcastle minggu ini. Dengan kemasukan lewat pemain yang bermain di Piala Dunia seperti Martín Demichelis, Pablo Zabaleta, Sergio Agüero, Vincent Kompany, Bacary Sagna dan Fernandinho, mampukah City memungut 3 mata sulung mereka?

Apa yang aku boleh simpulkan secara peribadi di sini ialah, tahun ini akan menjadi sukar buat Manchester City mengulangi kejuaraan liga mereka seperti musim lepas. Ini kerana Manchester United kelihatan akan lebih baik dari musim lepas, Arsenal yang entah apa-apa sudah bertambah kuat, Chelsea pula seperti biasa POWER NAK MAMPOS dan semestinya Liverpool yang mencuba-cuba mencuri perhatian dengan membeli beberapa pemain kelas kedua dari Southampton.

Apa lagi yang kita mahukan? Liga penjajah sudah bermula. Semua umat yang berdarah Inggeris diminta bersama meyemarakkan lagi liga berprestij dunia ini.

SEPAK MULA dan SEPAK MUKA bermula SEKARANG. Heh!

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...