Saturday, September 27, 2014

Maaf Andai Kelab Bola Sepak Liga Inggeris Yang Engko Sokong Tak Sempurna.



Maaf Andai Kelab Bola Sepak Liga Inggeris Yang Engko Sokong Tak Sempurna.


Tradisi murni tewas kepada Aston Villa pada laga keempat diteruskan lagi dengan tertib. Liverpool tewas pula kepada West Ham minggu lepas dengan cara 'tak sempat bernafas dah gol'. Ini disebabkan mereka bolos seawal minit kedua dan ketujuh hasil jaringan daripada Winston Reid dan Diafra Sakho. Mungkin alasan bermain di UCL boleh digunapakai sehingga membolehkan Liverpool kalah 3 perlawanan setakat ini dan menempatkan mereka di tangga ke-11 liga. Macam mana ni? Nak lawan Real Madrid ni woih!

Inilah dia Liverpool. Baru sekali main hari Rabu malam dah kelam kabut hari Sabtu. Pembelian baru pula masih tidak banyak membantu pasukan ini. Daripada beli Lallana, adalah lebih baik beli anjing ajek. Boleh jugak buat gigit rakan sepasukan kalau main macam bangang. Balotelli pula setakat ini tiada apa yang istimewa jika kita mahu membandingkannya dengan Suarez. Tetapi kelab 'funny' macam Liverpool memang perlukan 'comedian' macam Balotelli. Saling lengkap melengkapi. Walaubagaimanapun...Sekurang-kurangnya LIVERPOOL MAIN UCL OKAY DAN MUSIM LEPAS NOMBOR DUA BIARPON SEBELUM NI BERAPA LAMA TAK MERASA MAIN UCL DAN TOP 4 OKAAAAY!!!!

Minggu lepas kita sudah lihat bagaimana Lampard menjaringkan gol untuk Manchester City ketika berhadapan dengan bekas pasukannya yang POWER NAK MAMPOS iaitu Chelsea. Menengok Lampard menjaringkan gol melawan Chelsea ni macam terserempak bekas makwe dekat Pavillion sambil pegang tangan pakwe baru. Tapi ia juga satu perkara yang amat membanggakan ditambah pula dengan Lampard yang memilih untuk tidak meraikan gol tersebut. Jangan kita bandingkan dengan perangai Adebayor dan Van Persie. Kelas mereka sangat berbeza kerana Chelsea sentiasa menerapkan sifat hormat menghormati sesama insan. Sangat mulia. Bak kata pepatah kuno kaum Mayan..."You cant hate Frank Lampard. Cannot. He is a legend."

Chelsea dan Manchester City malam ini masing-masing akan mengadap Aston Villa dan Hull City. Chelsea dijangka tiada masalah untuk memungut 3 mata apabila bertemu Villa di Stamford Bridge walaupun ada ura-ura akan kembalinya si Benteke dalam kesebelasan Paul Lambert. Manakala Hull City mungkin akan mengikat keputusan seri dengan Manchester City. Inilah yang dinamakan nikmat dalam bola sepak.

Semasa aku menengok Liverpool tewas kepada West Ham, aku ingatkan Liverpool secara perlahan-lahan sedang cuba menggantikan Manchester United untuk menjadi bahan lawak mingguan. Rupa-rupanya jangkaan aku jauh meleset. Manchester United berlawak pula dengan kalah kepada Leicester City 5-3. Ya  Leicester City. Pasukan yang dengar ceritanya lawan budak melayu yang belajar dekat sana pun kalah. Nampaknya Kluivert cuma bagi satu muka surat saja pada Van Gaal.

Aku cadangkan pemuja Manchester United yang dalam gua tu terus Ashabul Kahfi sampai habis musim. Senang. Tiada harapan palsu. Dahlah UCL tak main, kalah pulak tu. Orang melayu kelas menengah panggil bangang bertingkat. Nasihat aku secara ikhlas kepada Van Gaal, daripada beli Di Maria, Falcao, Herrera, Rojo, Shawa apa semua, baik beli kerusi je susun banyak banyak depan pintu gol.

Sekiranya Manchester United tewas kepada West Ham malam ini, pemuja mereka boleh bukak cerita MH17 dengan MH370. Paling koman pun borak pasal jerebu. Takpun sembang pasal Akademi Fantasia. Sekurang-kurangnya Akademi Fantasia 'menuju puncak'. Boleh buat iktibar. Cuma aku harap mereka ni berhentilah agungkan sejarah, salahkan pengadil. Sebab makin nampak dia punya 'trend' ke arah pasukan yang melingkup.

Arsenal lawan Spurs pulak aku rasa nanti Welbeck akan sekali lagi menjaringkan gol. Percayalah. Heh!

1 comment:

  1. man u 2-1 west ham.. man u ke arah jalan yang positif !!! kata macai man u yang tidak sedar Everton dan Chelsea berada 3 minggu di hadapan sedia membaham

    ReplyDelete

Silakan Laser Saye...