Friday, November 13, 2015

Di Mana Bekas Pemain Malaysia Dalam Organisasi FAM?

Di Mana Bekas Pemain Malaysia Dalam Organisasi FAM?

Mungkin ada antara nama-nama di dalam gambar ini pernah mewakili Malaysia untuk bermain di Piala Dunia 289 BC. Kita mana tahu bukan? Kemudian aku juga senaraikan beberapa orang pemain luar negara yang kini ataupun pernah terlibat dalam pengurusan pasukan masing-masing tidak kiralah untuk kelab atau pun negara. Kalau ada penambahan lagi sila penuhkan ruang komen. Kalau aku ada tersalah jugak sila betolkan.

1) Pavel Nedved - Pada 23 October 2015 yang lalu beliau dilantik menjadi naib-presiden bagi pasukan lamanya iaitu Juventus.

2) Juninho Paulista - Aku baru sahaja menulis tentang beliau. Juninho kini merupakan presiden bagi kelab Ituano FC. Beliau adalah bekas pemain akademi kelab tersebut dan telah memegang jawatan ini sejak tahun 2010.

3) Davor Šuker - Tak kenal pemain ni? Pergi mereput dekat hujung katil sana. Beliau kini adalah Presden Bola Sepak Croatia sejak tahun 2012.

4) Michel Platini - Presiden Konfederasi UEFA. Lain daripada itu 'no komen'.

5) Predrag Mijatović  - Penyerang handalan ini pernah menjadi Pengarah Bola Sepak Real Madrid dari tahun 2006 hingga 2009.

6) Oliver Bierhoff - Pengurus semasa pasukan bola sepak Jerman.

Cukuplah setakat ini sahaja. Yang lain engkau carik sendiri. Aku nak solat Jumaat dan mendoakan keselamatan umat Palestin.


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...