There was an error in this gadget

Sunday, March 29, 2015

Kelayakan Piala AFC Bawah 23 tahun.

Kelayakan Piala AFC Bawah 23 tahun.

Perlawanan Pertama: Malaysia B22 1-2 Vietnam B22.

Tak sampai 24 jam selepas skuad Harimau Tua kalah 6-0 kepada Oman, skuad Razip Ismail pulak memalukan bola sepak Malaya. Bagi yang terer dan kenal secara mendalam perjalanan skuad ni, ia bukan perkara yang mengejutkan. Aku pulak rileeeekss jek menengok keputusan macam gini. Benda yang dah dijangka. Apa nak dihairankan?

Tapi bagi yang masih hijau dengan cara bola sepak Malaysia diuruskan. Mesti dia akan cakap macam gini:

"Eh, kondem je tau..bagilah sokongan. Biar ada motivasi sikit. Ini main pun belum udah kritik."

Entah sokongan jenis macam mane nak diberikan kepada pemain yang berlari lebih banyak daripada menyepak bola bila berada di atas padang.

Perlawanan Kedua: Malaysia B22 2-0 Macau B22.

Ya Allahurabbi...punyalah PAWER tim Razip Ismail ni.

Malaysia mengekalkan momentum bermain dengan kemas dan penuh variasi. Hantaran sesama pemain 90% tepat. Pemain pertahanan melakukan 22 bentesan kemas mematahkan setiap serangan Macau. Penjaga gol menyelamatkan 5 cubaan gol.

Pelbagai taktikal serangan diatur oleh barisan pemain tengah. Sayap kiri dan kanan pula sentiasa melakukan larian kencang dan hantaran lintang yang mengelirukan pertahanan Macau.

Berkat usaha dan kehebatan Razip Ismail merencana taktikal bergeliga, akhirnya Malaysia menang dengan skor 2-0.

Pasukan bertaraf dunia, Macau terkebil kebil melihat kePAWERan Malaysia petang ini. Heh!!!

Posted via Blogaway


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...