Saturday, May 16, 2015

Selamat Tinggal Steven Gerrard

Macam mana banyak pun kita menyampah dekat pasukan Liverpool yang tak sudah-sudah dengan sejarah silam mereka. Kita tidak boleh menafikan kePOWERan dan WIBAWA individu bernama Steven Gerrard. Masih terbayang-bayang penampilan pertama seorang anak muda dari Whiston yang melangkah megah ke dalam padang untuk mewakili pasukan kebangsaan England beradu dengan pasukan Ukraine.

Kita lupakan beberapa kecelakaan yang menimpa beliau sebagai contoh tergelincir pada musim lepas ketika bertemu sebuah pasukan agung dari London. Ataupun back-pass yang pernah mengelirukan ramai penjaga golnya sendiri dalam beberapa perlawanan yang penting nak mampos. Maafkan beliau. Steven Gerrard sama seperti kita. Manusia biasa dan bukannya robot. Bukan juga mahkluk asing yang turun ke bumi pada malam jumaat keliwon.

Mari kita singkap pula kenangan manis beliau sehingga tercetusnya frasa Ataturkism, gol jarak jauh beliau yang tidak akan pernah jemu untuk ditonton di YouTube. Dan jika gol itu merupakan 'ad' di Youtube, aku rela tidak memilih 'skip ad', asalkan dapat melihat teknik beliau yang sangat tinggi dalam menjaringkan gol. Juga kehebatan sepakan percuma beliau serta sifat kepimpinan yang tinggi apabila berada di atas padang. Itu adalah antara kejayaan Steven Gerrard selain mempunyai Alex Curran yang sentiasa memberi sokongan padu kepadanya.

Hari ini adalah perlawanan terakhir beliau di Stadium keramat Anfield. Berdirilah kita semua. Berdiri dengan penuh semangat sebagai tanda hormat dan terima kasih. Terima kasih tak terhingga kepada seorang pemain lagenda bernama Steven Gerrard. Bangun!!! Tepuk tangan semua!!!

Nota: Sedih jugak aku tulis kisah hidup Steven Gerrard ni.


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...