Friday, September 16, 2016

Suku Akhir Piala Malaysia 2016.



Suku Akhir Piala Malaysia 2016.
9.00 malam, Std Shah Alam.
17 September 2016.

1) Siapa cakap Piala Malaysia ni tak penting, dia ketiak itam. Dia jeles.

2) Kelantan, PDRM, Negeri Sembilan, Kedah, T-Team, Felda, Selangor dan PKNS semuanya pasukan hebat dalam Liga Malaysia yang masih kekal beraksi di pusingan Suku Akhir Piala Malaysia 2016. Pasukan kau mana?

3) Felda bertemu T-team di Jengka nanti dijangka akan berlangsung sengit kerana kedua pasukan telah seri dalam pertemuan pertama 1-1. Jadi peluang kepada kedua pasukan ini masih terbuka.
4) Sekarang ini kalau di Felda, dari Bukit Goh membawa ke Bera, dari Jengka hingga ke Kertong, orang-orang di sana hanya bercakap tentang kehebatan pasukan Felda mereka. Aku mendapat info di Kuantan pun sama. Sekarang ni orang Pahang dah mula sokong Felda ke sebab team negeri demeh dah lodoh? Jarang nampak update status dekat fesbuk sekarang ek?

5) Di dalam Liga Super, Kelantan dan PDRM hanya dipisahkan dengan 3 mata. Kelantan di tangga ke-6 dengan 25 mata. Manakala PDRM berada di tangga ke-8 mempunyai 21 mata.

6) Dalam perlawanan pertama yang telah berlangsung di Kota Bharu tempohari menyaksikan PDRM selesa dengan bekalan 2 gol berbalas 1 yang dijaringkan oleh pasukan Kelantan. Mampukah PDRM mengekang kehandalan pasukan Kelatan asuhan Popov nanti? Hah?


7) Umum mengetahui Selangor tetap akan ke Separuh Akhir walau pasukan apa pun yang akan melawan mereka. Huru-hara penswastaan dalam kem Selangor tidak akan menjadi penghalang untuk pasukan power ini mengekalkan kejuaraan Piala Malaysia.

8) Pasukan Selangor ini walaupun presidennya mempunyai adik bernama Azwan Ali, mereka tetap tenang. Kau hado? Hek eh!

9) Yang bising-bising pasal Presiden FAS ni sebenornya jenis yang lepak mamak nengok bola hanya minum air kosong dengan makan roti krim vanilla. Langsung tak pawer.

10) Dalam pada itu pasukan penuh beradat iaitu Negeri Sembilan akan cuba menidakkan kelebihan pasukan Kedah yang akan bermain di Darul Aman. Bolehkah Nismilan mengawal dan seterusnya menamatkan kekebalan Kedah di Darul Aman?

11) Apa-apa pun tidak mustahil Nismilan boleh mencatat kemenangan nanti jika mereka kekal fokus bermain bola menggunakan otak. Lagipun skor aggregate kedua pasukan ini masih lagi 0-0 dan peluang jelas terbuka kepada Nismilan mahupun kedah.

12) Di akhir wisel nanti pasukan Kelantan, Felda, Selangor dan Kedah akan melangkah ke Separuh Akhir dengan bergaya dan penuh megah. Kau ingat ramalan aku ni.

13) Selamat Hari Malaysia.

Nota: Pasukan lemah sahaja yang akan anggap Piala Malaysia ni tak penting.

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...