There was an error in this gadget

Saturday, December 17, 2016

Dari Kaki Ke Pena Hitam: Hilang Tajaan Petanda Kiamat.

Gandingan Emas. Hahaha.

Dari Kaki Ke Pena Hitam: Hilang Tajaan Petanda Kiamat.

Ayda Jebat ada buat lagu Pencuri Hati versi dangdut. Nanti kalau kau ada masa lapang pergilah dengar dekat youtube. Video klip dia shooting dekat Melaka Bandaraya Bersejarah.

Cakap pasal sejarah dan bola sepak ni kita tak dapat lari daripada menyebut Liverpool. Tapi bukan pasukan lemah ini yang aku nak ceritakan. Kali ini kita cerita sikit pasal Selangor dan Kelantan - dua pasukan yang kaya dengan sejarah manis bola sepak di dalam negara Malaysia.

Betul ke Selangor dan Kelantan tiada penaja lagi musim ini? Hah? Tanjat saye dibuatnya.

Sebenarnya bagus jugak pasukan bola dekat Malaysia ni hilang tajaan terutamanya dari kerajaan negeri. Padanlah dengan muka Selangor dan Kelantan ni. Biar takde pasukan bola. Pergi sokong sukan gasing sama gegar vaganza. Bak kata orang barulah kena dengan budaya akar umbi negeri masing-masing.

Pasukan Selangor sebagai contoh ada penyokongnya yang bukan main lagi meroyan apabila tiada bajet diberikan kepada pasukan mereka daripada kerajaan negeri. Presiden kaki bangkulah kata dia. Amboi amboi amboi..macam-macam tuduhan liar dilemparkan. Tak baik taaaaaau..Amboi amboi amboi..

Selain itu, campur aduk perihal politik di dalam kem bola Selangor menjadikan situasi bertambah rumit. Ia secara tidak langsung sekaligus mengheret pasukan PKNS ke kancah politik hina. Bosan. Mujurlah sudah ada Petaling Jaya Rangers dan Shah Alam Antlers. Takdelah sangap sangat kalau tim Selangor ni tutup melingkup.

Mungkin sebab inilah bola sepak Malaysia sentiasa unik. Ya unik dari segi tahap kebodohan. Nak menjadikan aku bertambah geram ialah siap Khalid Ali sibuk nak jadi orang tengah pergi berbincang dengan Azmin Ali. Nak pujuk kerajaan negeri bagi dana dan taja? Sampai bila? Azmin Ali pun satu hal. Kalau tabolena jadi Presiden dengan baik, letak jawatan. Simple. Bagi sahaja pada yang layak. Tak payahlah sampai kita semua bagi contoh JDT yang nampaknya semakin jauh meninggalkan Selangor dari segi pengurusan. Jadi kem pengurusan Selangor harus segera bertaubat dan mula buat kerja yang sepatutnya. Macam mana nak setelkan tu kenalah fikir sendiri. Takkan aku jugak nak kena bagitau. Aku tengah sibuk nak sokong Shah Alam Antlers ni.

Sementara itu Kelantan juga sudah mengumumkan untuk menarik diri dari Liga Malaysia kerana tidak ada penaja. Sejauh mana berita sahih ini akan bertahan, kita hanya mampu menunggu. Mana pergi penaja yang lari dari GST tu? Tahun lepas bukan main heboh masa nak menaja. Cat sana pink. Cat situ pink. Pegang pipi kanan. Pegang pipi kiri. Cegampang. Sekarang mana dia? Mungkin inilah sebabnya beliau lebih ghairah menaja rancangan hiburan kerana ia lebih cepat menguntungkan. Liga Malaysia ni memang tak ada untung. Sebab tu penaja lari dan ramai yang menjauhkan diri. Dari situ sahaja kita boleh tahu bagaimana tahap liga Malaysia kita ni.

Lagi sekali aku nak bagitahu. Ayda Jebat ada buat lagu Pencuri Hati versi dangdut. Nanti kalau kau ada masa lapang pergilah dengar dekat youtube. Video klip dia shooting dekat Melaka Bandaraya Bersejarah.


1 comment:

  1. cilake. berapa kali nak ulang perenggan ayda jebat dan video klip shoot kat melaka bandaraya bersejarah tu

    ReplyDelete

Silakan Laser Saye...