Thursday, October 20, 2011

Selangor vs Terengganu 1st Leg.



Atas permintaan segelintir peminat pasukan Terengganu, maka terhasilah ulasan ini walopun rasanya agak lewat. Selasa lepas saya bersama rakan telah pergi ke Stadium Shah Alam untuk menonton perlawanan antara Selangor vs Terengganu. Semangat membara kami di kejutkan dgn gol awal dari Manaf Mamat dgn perlawanan baru bermula 56 saat. Tekojut kawe..dalam mane2 pertandingan bola sepak kalau peringkat kalah mati,jaringan awal sangatla penting. Ketika pemain2 S'ngor tidak bersedia, maka satu hantaran dari tepi padang oleh Ashaari Samsuddin (pemain faveret aku) kepada Manaf Mamat di sambut dgn kaki belakang dan kuisan yg amat keji. LUCK. Ini juga faktor penting dlm bolasepak. Walaupun mmg tak dinafikan corak permain T'ganu amat kemas dgn banyak 'one touch football' gaya Arsenal dicipta oleh anak buah Irfan Bakti.

Gol kedua T'ganu juga dari Manaf Mamat. Sepakan dari kawasan tengah luar kotak penalty betol2 menuju ke sebelah kiri gawang Jevanathan. Tindakan pantas pemain T'ganu ini yg melihat Jeva sedikit out position dan kesilapan pertahanan S'gor yg juga lambat menutup ruang juga membolehkan beliau menjaringkan gol kedua ini.

Persembahan S'gor pula hanya biasa2 sahaja kerana ade beberapa pemain yg hanya tau menunggu bola dan juga kerap membuat hantaran yg kurang kemas sehingga membolehkan T'ganu beberapa kali melaku serangan balas. Pemain simpanan S'gor juga tidak mantap seperti yg dimiliki T'ganu. T'ganu hanya menggunakan Ismail Faruqi (antara pemain terbaik T'ganu musim ini) selepas Hadi Yahya kurang menyengat di barisan serangan. Sedangkan S'gor pula memasukan pemain tua spt Surendran utk menjaringkan gol saat2 akhir. Sedangkan Kelantan yg hebat itu tewas di gelanggang sendiri, inikan Selangor yg pada awal musim kehilangan Safee Sali. 

Namun begitu, didalam hati masih terdetik mengatakan Selangor akan bangkit pada Sabtu ini. Corak permainan seperti ketika menentang Kuala Lumpur dan Perak tempohari wajar dijelmakan agar Misi 33 mejadi kenyataan. P.Maniam perlu memikirkan taktik utk menewaskan Irfan Bakti yg serba genius itu. Maka ramalan saya 2nd Leg nanti ialah Selangor 2-0 Terengganu. Agg menjadi 2-2 dan perlawanan masa tambahan akan diheret sampai ke penentuan penalti. Result akhir Selangor menang 4-3 dalam penentuan penalti.

2 comments:

  1. go GANUNG kite go...

    ReplyDelete
  2. tranung mmg power ..mmg best boo amirulhadi mlm tu ..hahaha ..harap2 selangor dpt bangkit sabtu nie ..

    ReplyDelete

Silakan Laser Saye...