Tuesday, February 28, 2012

Ketua Pasukan England


Untuk kamu England FA
Euro 2012 semakin hampir. Capello sudahpun melepaskan jawatan beliau. Kini persoalan yang timbul adalah pemain mana yang layak menjadi ketua pasukan England. Capello yang sebelum dipecat cuba untuk mempertahankan John Terry sebagai ketua pasukan selepas isu perkauamannya dengan Anton. Kini JT semakin samar untuk mengetuai England pada Euro kali ini.

Parker, Gerrard atau Hart?

Antara nama yang disebut ialah Gerrard. Beliau sendiri menyatakan minat untuk mengetuai pasukan England pada Euro 2012. Namun pengendali sementara pasukan England Stuart Pearce mempunyai pilihan sendiri menjelang perlawanan bertemu Belanda selasa ini. Mungkin inilah masanya beliau ingin mencuba ketua pasukan yang baru menjelang Euro 2012. Setelah kehilangan beberapa pemain senior seperti Rio,JT dan Lampard, Stuart Pearce bersedia untuk mencuba pemain baru bagi memakai lilitan ketua pasukan.
Milner mau jugak!!!

Selain itu muncul juga nama lain seperti James Milner, Scott Parker dan Joe Hart. Semua pemain ini mempunyai disiplin luar padang yang baik. Mungkin sudah tiba masanya England memilih ketua pasukan yang tak gila populariti dan kurang kontroversi. Pemain yang ingin memikul tanggungjawab ini perlukan mempunyai pengaruh yang kuat di dalam bilik persalinan.
 
Antara kapten england yang meninggalkan kesan untuk aku ialah David Beckham yang mula bermain untuk England dari tahun 1996 hingga 2009. Mengetuai England sebanyak 59 perlawanan dalam 115 aksi antarabangsa beliau. Selain itu Alan Shearer pula mengetuai England sebanyak 34 perlawanan dalam 63 aksi antabangsa sejak mula bermain dari tahun 1992 hingga 2000.  Tony Adams pula yang beraksi sejak dari 1987 hingga 2000  telah mengetuai 15 perlawanan untuk England dalam 66 aksi antarabangsa beliau.
 
Siapakah yang akan mengetuai England pada Euro 2012 nanti??????????


No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...