Friday, July 13, 2012

Harimau Malaya: Part II

Salam..Part II ini kebanyakannya hasil tulisan aku sendiri..campur aduk juga dengan tulisan brader Lucius Maximus..kredit to dier lagi...

7 April 2012


Player Focus Preview: Selangor vs Terengganu
Amri Yahyah.
Dalam dunia hanya ada satu Amri Yahyah. Satu-satunya pemain bolasepak yang menumpaskan 2 penjaga gol MenU (Edwin van der Sar & Ben Foster) dalam 90 minit permainan. Satu pencapaian yang hanya menjadi impian tak kesampaian buat Nando Torres atau Si Dubuk Liar bernama Didier Drogba. Pemusnah Red Devils ini walaupun sudah agak berusia tetapi mempunyai pengalaman yang berharga menentang kelab-kelab EPL. Mengamalkan pemakanan tempe secara sihat, gandingan beliau dengan Balaban malam ini tidak mustahil bakal menggentarkan Muslim Ahmad & Co.Like they said in Tanjung Karang, you don't mess with tempe eater.



8 April 2012


Inilah dia lumrah bolesepak Malaysia. Apabila tidak menang maka keluarlah alasan pemain kepenatan,perjalanan yang jauh,main lebih game sebab AFC cup dan sebagainya. Ini yang Rajagopal marah ni...Abang beliau si Wenger tak pernah pun bagi alasan macam ni. Bak kata pepatah Inggeris,"kalau takut dilambung ombak,jangan berombak di tengah malam".

9 April 2012


Preview Liga Super:Singapore vs Perak.
Selasa:10 April 2012(7.45 pm)
"Ater kome ingat kome Singa kome udah beso?Gajoh pun tumpo dengan teman" - ujar peminat No.1 The Yobs, Kak Limah Kampung Pisang.

Dijangka Akmal Rizal anak kelahiran Jitra Kedah dengan mudah akan memusnahkan Singapore malam esok.Bak kata Hang Nadim "Ibarat Singapore dilanggar todak gamaknyer..."



10 April 2012



"Saya tidak tahu (hukuman) itu kerana tidak dimaklumkan mengenainya dan saya berada di Singapura," titah baginda.


17 April 2012



Preview Pemain Fokus : T-Team Vs Kelantan
Daudsu Jamaluddin.
Peribahasa purba Kelantan ada menyebut bahawa 'Kelantan itu Daudsu dan Daudsu pula adalah Kelate'. Ya sememangya Red Warriors tidak dapat dipisahkan dengan Daudsu, ibarat lagu dan irama. Anak jati Kelantan ini merupakan antara pemain dalam skuad Harimau Malaya yang menjuarai Pestabola Merdeka 2007. Seterusnya beliau diserap ke skuad senior tetapi sehingga hari ini sekadar mengumpul hanya 10 caps. Mungkin bagi Daudsu, the only country for him is Islamic Republic of Kelantan. Namun malam ini beliau bakal melakukan tugas amal untuk Kelantan berdepan T-Team. Daudsu juga pemegang rekod pemain bolasepak tempatan yang paling banyak ada page dalam Facebook, terima kasih kerana gol sendiri yang disumbatnya dalam perlawanan akhir Piala FA 2011. Ganah Daudsu sumbak gol sendiri!


4 May 2012


Khutbah Jumaat:Edisi Bola.
Meminjam kata-kata hikmah dari seorang rakan, FAM = SAMAN = FAM. Begitulah hubungan karib antara FAM dan saman. Ibarat si buta yang berjalan memerlukan tongkat. Terbaru, Persatuan Bolasepak Sarawak didenda 29,500 dan Johor FC pula didenda 20,000. Mungkin si bijaksana di FAM mengatakan bahawa inilah sahaja caranya untuk mendidik penyokong bolasepak dan FA Negeri. Namun tertanya-tanya juga kemanakah semua duit ini pergi?Adakah ia digunakan untuk menyediakan meehun dan karipap sardin bagi minum petang semasa Mesyuarat Jawatankuasa FAM yang jarang-jarang diadakan itu?



10 May 2012


Burung Biru?Naga Merah? Tetapi nama gelaran pasukan bolasepak kita ialah Harimau Malaya bersempena mengambil nama spesis harimau dari nama yang sama yang hanya wujud di Semenanjung Tanah Melayu. Tidak ada kena-mengena dengan isu politik atau perkauman. Dan Pak Belang bernama Harimau Malaya ini (Panthera tigris malayensis nama saintifiknya di Malaysia, Panthera tigris jacksoni di seluruh dunia) dinamakan Harimau Malaya atau Malayan Tiger sebab alamat rumah dia di Semenanjung Tanah Melayu/Malaya, sebab itu bukan dinamakan Harimau Malaysia atau Harimau 1Malaysia. Tak percaya tanya Animal Planet!

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...