Friday, November 14, 2014

Di Mana Tempat Kalang Tie Dalam Skuad Dollah Salleh?



Di Mana Tempat Kalang Tie Dalam Skuad Dollah Salleh? 

Masa aku belajor dulu ada sorang mamat dari Borneo (aku tak sure Sabah atau Sarawak) yang aku dan beberapa kerat member aku panggil dia IDOLA. 

Sebab apa? Kepantasan dia ketiika bermain bola amat mengagumkan. Dan jika kita menengok bentuk badan dia, akan membuatkan kita istighfar beberapa kali. Cukuplah jika aku sebutkan bentuk badannya adalah ibarat Maradona pada tahun 2010 tetapi dilengkapi dengan pakej Javier Mascherano versi 2008. 

IDOLA adalah seorang pemain bola yang tangkas. Membuka permainan, melakukan hantaran, mendada bola, membuat bentesan, memecut laju dan kadangkala merembat kencang dari jauh sudah cukup membuatkan makwe makwe bola jaring di gelanggang sebelah terpaku 10 minit. Yang terus pitam jangan pula engko tanya.

Dan sepanjang aku mengenali sahabat handai dari Borneo (tidak termasuk makwe Sarawak dan jugek Maria Octavia yang hurrrrrrrmmmms) mereka memang mempunyai stamina yang jauh berbeza daripada kami kami yang dari Semenanjung. 

Jadi, aku masih tertanya-tanya..kenapa jurulatih pasukan Malaysia amat payah nak masukkan pemain-pemain yang hebat dari Borneo ni? 

Ini adalah pandangan peribadi aku terhadap individu yang bernama Kalang Tie. Itu aku belum sembang pasal Afendi Julaihi, Ramos Sari, Ramles Sari dan juga makwe Sarawak. Hmmmmm..

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...