Wednesday, April 18, 2012

Piala FA 2012 Separuh Akhir

Piala FA
Jadual Perlawanan

Separuh Akhir - Perlawanan Pertama : April 21, 2012 (Sabtu)

Terengganu v Kuala Lumpur Sime Darby FC 8.45mlm, Std Sultan Ismail Nasiruddin Shah, KT
Kelantan lwn Kedah 8.45mlm, Std Sultan Muhammad IV, KB

Separuh Akhir - Perlawanan Kedua : Mei 01, 2012 (Selasa)

Kuala Lumpur Sime Darby FC v Terengganu Std Majlis Perbandaran Selayang
Kedah lwn Kelantan Std Darul Aman, Alor Setar

---------------------------------------------------------------------

Patrick Ronaldinho Wleh

Selepas Terengganu menjadi Juara Edisi 2011, mereka kini tampil sekali lagi untuk mempertahankan kejuaraan yang telah mereka miliki. Namun mengikut prestasi semasa, Sime Darby dilihat mampu mengejutkan semua pihak termasuk Soltan Bola bagi membuktikan bahawa Kelab Bolasepak mampu menghadirkan saingan yang ngeri kepada pasukan negeri. Dengan kelebihan memiliki 'Ronaldinho', Sime Darby berjaya mara sehingga ke tahap ini. Di suku akhir pula Sime Darby telah menundukkan satu lagi pasukan Kelab Selatan Tanahair iaitu Johor FC. Sementara itu pula Terengganu menewaskan 'anak emas FAM', Singapura. Kedua pasukan ini berjaya melepasi halangan yang boleh dikatakan besar dan mereka sebenarnya layak berada di separuh akhir.

Sharbinee ketika menuggu penyu bertelur di Kepulauan Mauritis

Mengikut kajian yang dibuat oleh para penganalisis sukan. Kejayaan dan kekalahan pasukan Terengganu pada malam itu akan ditentukan oleh sepasang tangan emas milik Sharbinee Alawi. Jika beliau berada dalam kondisi terbaik, makanya Terengganu pasti akan mara ke Perlawanan Akhir. Namun sekiranya beliau beraksi bangang, ini bermakna Si Penyu akan menangis lagi..Oleh itu, dengan tanpa ragu, saya memilih Sime Darby untuk menang dan seterusnya beraksi di Perlawanan Akhir. Walaupun nama pasukan mereka tidak berapa nak 'best', namun dengan semangat juang para pemain yang kurang ternama  dalam pasukan Sime Darby ini sudah cukup untuk membuatkan Datuk Mat Jusoh meletakan jawatan dari PBNT.

Amir diramalkan akan menembak mana-mana pemain Kelantan yang tidak 'perform'

Kedah dan Kelantan pula merupakan musuh tradisi lama yang sebenarnya masih lagi hangat..tapi dek kerana persembahan kurang bermaya Kedah sejak kebelakangan ini, maka Kelantan dilihat sebagai pilihan utama untuk layak ke Perlawanan Akhir. Dengan kebanyakan pemain Kelantan tidak dipanggil untuk aksi pasukan Harimau Malaya bertemu Sri Lanka, mereka berjaya mengumpulkan seluruh kekuatan pasukan yang mereka miliki. Tanpa Tan Sri Anuar Musa, Kelantan masih lagi berbisa malahan semakin mengganas gamaknya sehingga sanggup melakukan beberapa siri demonstrasi menentang kezaliman regim FAM. Ganah nate ni!!Amareka..

Wajah angkuh sebelum dipecat pengurusan Jang musim lepas.
Kedah pula jangan dipandang 'enteng' begitu sahaja. Mereka masih lagi mempunyai 'kuku' yang disimpan rapi oleh Wan Jamak. Seperti yang kita ketahui, beliau sering sahaja mempunyai sentuhan ajaib seperti yang pernah dilakukan ke atas pasukan Harimau Malaya ketika menjadi Naib Juara Piala Tiger 1996 (sekarang AFF Suzuki) walaupun ketika itu beliau kekurangan bakat pemain yang terbaik. Menggugurkan pemain import, Hamidan Mohammed yang digantikan  dengan Vedran Gerc menampakan sedikit sinar terutamanya pada penampilan sulung bertemu Sarawak tempohari. Namun begitu berat di hati ini mengatakan Kelantan masih kukuh dan mantap. Asalkan Daudsu tak buat pasal lagi sudahlaaaa....

Jangan lupa menyaksikan aksi Piala FA Malaysia yang kini memasuki fasa separuh akhir. Kalau bukan kita, siapa lagi? Takkan Eric Cantona pulak yang nak kena layan bola Malaysia...
Hambek ko!!!

1 comment:

  1. sesekali ingin saudare blogger komen tentang stadium, management di m'sia neh..

    ReplyDelete

Silakan Laser Saye...