Tuesday, September 17, 2013

UEFA Champions League 2013/2014: Chelsea vs FC BASEL



September 18, 2013 2:45 PM MYT
Stamford Bridge — London
Referee:‬ D. Orsato.



Chelsea sudah pulih dari luka kekalahan kepada Bayern Munich dan Everton. Perkara yang lepas kita mesti lupakan. Jika tidak ia akan memakan diri. Betolkan kawan-kawan?
 
Basel bukanlah pasukan ayam seperti Sarawak. Musim lepas Chelsea menewaskan Basel pada laga separuh akhir Europa League dengan skor 5-2. Itu pun ketika zaman pemerintahan sementara oleh Encik Rafa Benitez kita. Terima kasih buat Rafa Benitez. 
 
Kini dengan sentuhan ajaib Mourinho, Chelsea berhajat untuk mengecap kejayaan sulung mereka di pentas Eropah musim ini. 3 mata penuh di gelanggang sendiri akan menjadi permulaan terbaik buat skuad The Blues. Selepas itu keadaan akan bertambah selesa buat skuad Chelsea.
 
Mourinho dijangka kembali akan menurunkan Torres, Lampard dan Oscar. Manakala Chelsea perlu mengembalikan adunan Hazard dan Mata dibahagian tengah serangan yang begitu cemerlang musim lepas. Buat pemain baru seperti Schurlle, masih banyak yang perlu diperbaiki. Mungkin Willian, De Bruyne dan Essien boleh diberi peluang untuk beraksi. Buat Mikel dan Ramires pula, harap boleh berehat pada perlawanan ini. Bahaya kalau bermain bola sepak mengikut bentuk wajah ni. Kesian kat kawan-kawan.
 
Antara Cahill, Terry dan Luiz, sesiapapun yang diturunkan tidak akan menjadi masalah. Cuma Ivanovic dan Cole perlu lebih berdisplin ketika menyerang dan bertahan supaya tidak terjerat dengan serangan balas pasukan lawan. Azpilicueta dan Ryan Bertrand masih lagi mengintai peluang untuk diturunkan dalam aksi Eropah ini.
 
Ramalan: Tidak nampak sebarang masalah buat Mourinho untuk memacu anak buahnya mengukir 3 mata di Stamford Bridge. Sebagai tuan rumah, tiada alasan untuk kalah.

1 comment:

  1. mourinho bukan lagi the special one.Sentuhan magis bkal berkubur buat kali kedua di kelab Chelsea

    ReplyDelete

Silakan Laser Saye...