Friday, December 13, 2013

Sukan Sea 2013 : Malaysia 4 vs Laos 1




1. Aku memulakan operasi menonton perlawanan Malaysia degnan Laos ini dengan berharap agar skuad Ong Kim Swee tewas. Ini supaya kita akan sentiasa ada point untuk mendesak Presiden FAM meletak jawatan.

2. Jika 20 tahun dahulu Laos ini adalah lawan setaraf pasukan negeri Melaka sahaja. Namun kini, Malaysia kelihatan terkial-kial mahu menewaskan Laos.

3. Setelah 5 minit perlawanan berlangsung, ternyata jelas pemain Malaysia cukup cergas. Mereka berjaya menjaringkan gol pada mint ke-6 menerusi Hazwan Bakri. Aku masih optimis Malayasia akan melepaskan gol selagi nama K. Reuben masih ada dalam kesebelasan utama.

4. Selepas Malaysia menjaringkan gol awal, mereka seperti hilang arah. Tiada urgency untuk menambah gol kedua. Kini pemain Malaysia aku lihat menggunakan langkah yang banyak berbanding pemain Laos kerana masalah first touch.

5. Dari minit ke 20 sehingga 30, pemain Malaysia mantap membuat hantaran di dalam kawasan sendiri. Kononnya menyerap serangan pasukan lawan.

6. Pemain Laos pula mantap membuat hantaran di dalam kawasan sendiri dan kawasan D Malaysia. Serangan bertubi-tubi diatur. Hasilnya Laos menjaringkan gol menerusi K. Reuben. Ya, K. Reuben woih!!!!

7. Menengok aksi pemain bernama K. Reuben ini bagi aku beliau layak mendapat gelaran Shukor Adan Muda.

8. Mujur ada Hazwan Bakri. Sekali lagi pemain baru Selangor ini menyelamatkan maruah Malaysia. Kedudukan menjadi Malaysia 2 - Laos 1.

9. Kemudiannya entah dari mana datangnya pemain Laos membantu Malaysia menjaringkan gol ketiga.

10. Tepat pada minit ke-87, Hazwan Bakri melengkapkan hatriknya. Kepada pemain Selangor jugalah Malaysia bergantung harap. JDT mana? Negeri Sembilan, Pahang tak payah ceritalah.

11. Malaysia menang 4-1. Kini di atas kertas, Malaysia lebih baik berbanding Singapura. Di atas padang siapa yang tahu?

12. Aku tak paham apa benda yang boleh dibuat dengan pingat emas Sukan SEA ni kalau dapat. Dulu pun dah dapat 2 kali bangang juga jadinya.

2 comments:

  1. kalau pingat ni, boleh la buat tak layan pingat2 yang lain tu. ibu segala pingat kononnye kan..hahaha

    ReplyDelete
  2. hazwan bakri anak jati labuan!! chaiyok!

    ReplyDelete

Silakan Laser Saye...