Monday, January 27, 2014

Prebiu Kilat Liga Super 2014 Perlawanan 3



Liga Super Perlawanan 3 
28 Januari 2014 (Selasa) 


Selangor vs Pahang 
4.45 ptg, Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (Siaran Langsung Astro Arena 801) 

Selangor hanya tidak bernasib baik tewas kepada Temasik Sabtu lepas. Tewas dalam jaringan pada minit-minit akhir sememangnya amat memeritkan. Selangor akan melayan skuad Tok Gajah yang ketika ini juga mengalami penurunan prestasi. Pahang dikejutkan dengan kekalahan kepada Sime Darby, sebuah kelab yang aku sendiri tak tahu siapa penyokongnya selain daripada pekerja di firma tersebut. Petang yang redup rasanya akan menjadi milik Gergasi Merah apabila mereka dijangka meratah Tok Gajah hidup-hidup. 

Pemain Tumpuan Selangor : Mohd Fitri Shazwan Raduwan 
Pemain Tumpuan Pahang : Azamuddin Alex Akil 
Ramalan: Selangor 2 - Pahang 1. 


Johor Darul Ta'zim vs Lions XII FC 
8.45 mlm, Stadium Tan Sri Dato' Hj Hassan Yunos (Siaran Langsung Astro Arena 801) 

"Tiada butang kecemasan". Begitulah laungan keyakinan sesetengah penyokong tulen pasukan Harimau Selatan. Penyokong palsu pula terus-terusan menyalahkan pengadil dan juga SR Chopot. Berdepan jiran dari seberang tambak ini memerlukan satu persediaan mental yang kuat. Mungkin Singa Dua Belas mempunyai sedikit kelebihan kerana Fandi Ahmad pernah berkhidmat dengan JDT musim lepas. 90% kekuatan dan kelemahan pemain JDT berada dalam poket seluar beliau. Perlawanan yang sengit ini dijangka berakhir dengan seri. 


Pemain Tumpuan Johor Darul Ta'zim : Pablo Aimar 
Pemain Tumpuan Lions XII FC : Khairul Amri. 
Ramalan: Johor Darul Ta'zim 2 - Lions XII FC 2. 


ATM vs Perak 
8.45 mlm, Stadium Majlis Perbandaran Selayang (Siaran Langsung RTM) 

Seperti ada yang tidak kena dengan permulaan musim ini dari pasukan ATM. Ketiadaan Zahid Hamidi mungkin dirindui oleh para pemain. Nampaknya Sathianathan perlu berhenti merungut tentang pengadil dan mula memberikan fokus 150% kepada pasukannya jika tidak mahu tercicir mata lagi. Perak yang juga pada awal musim ini lebih banyak terlibat dengan isu luar padang, manakala aksi dalam padang mereka masih kucar-kacir. Tidak sukar untuk meramalkan bahawa pasukan tuan rumah akan bangkit pada perlawanan ini dan menewaskan pasukan Perak yang entah apa-apa tu. 

Pemain Tumpuan ATM : K. Reuben 
Pemain Tumpuan Perak : Eliel da Cruz Guardiano 
Ramalan: ATM 3 - Perak 1. 


Terengganu vsTerenganu PBDKT T-Team 
8.45 mlm, Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah 

Pada kebiasaanya perlawanan antara kedua pasukan ini akan menjadi amat bosan. Kedua-duanya akan bermain secara berhati-hati. Tiada siapa antara mereka mempamerkan semangat untuk mengutip 3 mata. Jadi aksi membosankan ini dijangka akan berakhir dengan keputusan seri. 

Pemain Tumpuan Terengganu : Zairo Anuar 
Pemain Tumpuan PBDKT T-Team : Ptrick Wanggai 
Ramalan: Terengganu 0 - PBDKT T-Team 0 


Kelantan vs Selangor PKNS 
8.45 mlm, Stadium Sultan Mohamad Ke IV

Kelatan adalah satu-satunya pasukan sudah yang mengutip 6 mata penuh dalam 2 perlawanan setakat ini. Analisis di atas ketas juga menunjukkan Kelantan mampu mengatasi PKNS dengan mudah dalam perlawanan ini. Ditambah pula dengan aksi mereka di gelanggang keramat, Stadium Sultan Mohamad Ke IV. PKNS pula sekiranya berhajat mengutip satu mata dari tempat lawan ini perlu bermain dengan lebih teratur dan mengurangkan kesilapan individu. Walaubagaimanapun aku merasakan pada akhir wisel penamat, Kelantan akan berjaya mengutip 3 mata berharga dari gelanggang sendiri.

Pemain Tumpuan Kelantan
Pemain Tumpuan Selangor PKNS 
Ramalan: Kelantan 2 -Selangor PKNS 0 


Sarawak vs KL Sime Darby FC 
8.45 mlm, Stadium Negeri Sarawak 

Sarawak masih lagi gagal mengutip mata dalam 2 perlawanan mereka. Tewas kepada ATM dan Kelantan dalam 2 aksi sebelum ini. Ketiadaan Muamer Salibasic sedikit sebanyak menganggu rentak permulaan Liga Super Sarawak musim ini. Pasukan pelawat Sime Darby tidak wajar dipandang remeh. Kejayaan mereka mengejutkan juara Piala Sumbangsih 2014 iaitu Pahang merupakan satu pencapaian yang hebat bagi sebuah pasukan yang baru sahaja dinaikkan pangkat dari Liga Perdana musim lepas. Sebagai tuan rumah dalam pertembungan ini, pasukan Sarawak wajar menewaskan Sime Darby. Tiada pilihan lain jika mahu bersaing dengan pasukan atasan.

Pemain Tumpuan Sarawak : Joseph Kalang
Pemain Tumpuan KL Sime Darby FC : Fahrul Razi Kamaruddin
Ramalan: Sarawak 1 - KL Sime Darby FC 0

2 comments:

  1. Ni ramalan anak haram,x bole pakai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai anak halal..dah istighfar ke belum? Ni full result:

      Terengganu 2-0 T-Team
      Kelantan 1-2 PKNS
      JDT 2-2 Lions XII
      ATM 1-0 Perak
      Sarawak 3-0 Sime Darby
      Selangor 1-0 Pahang

      Delete

Silakan Laser Saye...