Thursday, January 29, 2015

Liga Perdana Inggeris Menjadi Sasaran Freemason

Apehal?

Liga Perdana Inggeris Menjadi Sasaran Freemason

Apa bende sembang pasal Juara Lagu lagik ni? Lagik 5 tahun nak ke 2020 tahu? Tak power langsung. Jika hendak jadik seorang yang power lagik bertingkat-tingkat terernyer, mari kita sembang pasal bola secara berhemah dan berilmiah.

Seperti yang seluruh alam semesta tahu, sudah lama diperkatakan Chelsea adalah sebuah pasukan bola sepak yang kuat mentalnya. Tidak perlu diperdebatkan lagi. Mereka pantas fokus kepada perlawanan seterusnya. Meninggalkan segera kenangan pahit dan ia lantas dibuang jauh dari lubok hati. Chelsea menjadikan Liverpool sebagai rakan sepelatih sebelum berhadapan dengan Manchester City dalam pertembungan 'top of the table'. Pasukan bawahan lain perlu menjadikan laga ini sebagai pedoman. Saksikanlah bagaimana sebiji bola itu dimainkan dengan penuh seni dan berakal.

Menjelang perlawanan antara Chelsea dan Manchester City ini, sudah mula ada cubaan untuk menjatuhkan semangat pasukan Chelsea. Pengurus cerdik pasukan Chelsea, Jose Mourinho telah didenda sebanyak €33,000 oleh FA England manakala Diego Costa mungkin tidak dapat bermain kerana didapati memijak Emre Can dan Martin Skrtel ketika aksi Piala Liga yang menyaksikan Chelsea sekali lagi menguburkan impian Liverpool.

Konspirasi freemason apakah ini? Kenapa perlu berlaku kepada pasukan sehebat Chelsea? Hah? Kenapeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?

Aku difahamkan kem pasukan Chelsea masih lagi tenang dengan semua dugaan ini. Dengan penuh husnuzon Chelsea hanya beranggap ia sebagai asam garam menjadi sebuah pasukan power. Memandangkan lawan Chelsea minggu ini ialah Manchester City, tidak dapat tidak, 3 mata mesti menjadi milik The Blues.

Setakat ini Chelsea sudah memenangi 4 dan hanya tewas 2 perlawanan dalam 8 aksi terakhir mereka ketika bertemu Manchester City. Berdasarkan sejarah juga, tiada pasukan dalam Liga Perdana Inggeris yang begitu kerap berjaya menewaskan Manchester City selain Chelsea (22 perlawanan). Nampak tak? Heh!!!

Bagaimana dengan pasukan lain? Untuk memberi muka kepada mereka, mari aku sembangkan sedikit tentang pasukan lain yang turut bermain dalam laga ke-23 Liga Perdana Inggeris ini. Ada jek perlawanan lain sebenarnya. Jangan engkorang tak tahu pulak ye...

Pasukan di tempat ketiga, Southampton menanti cabaran Swansea di Stadium St. Mary's. Sebagai rekod, Southampton hanya menang sekali dalam 6 perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri. Manakala Swansea City pula berjaya mendapat 3 mata sahaja dalam 9 perlawanan mereka di luar daripada Wales. Kemungkinan besar kedua pasukan akan mengikat keputusan seri.

Sementara itu pasukan di tangga ke-4, Manchester United akan melayan kehadiran Leicester City. Hanya 5 gol yang United jaringkan dalam 4 perlawanan terakhir dan Leicester pula hanya menang sekali dalam 9 aksi mereka sebagai pelawat. Jadi amat mudah untuk meramalkan pertemuan kedua pasukan ini akan berlangsung hambar. Namun 3 mata mungkin akan dilakar United melalu jaringan Juan Mata.

Seperti biasa minggu ini juga akan berlaku kejutan. Pasukan di tempat ke-5 liga akan tewas kepada Aston Villa dengan jaringan 1-3. Benteke hatrik. Engko nengoklah!!!

Itu hari menang dengan Brighton & Hove Albion pun 3-2 jeeeekkkk...Heh!!!

Posted via Blogaway


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...