Tuesday, January 13, 2015

Park Ji Sung Ialah Pemain Bola Sepak Yang Tidak Akan Dipeluk Oleh Anak Dara Melayu


Minggu ini Liga Perdana Inggeris akan memasuki perlawanan ke-22. Kalau dalam fasa kehamilan. Pada ketika usia kandungan memasuki minggu ke-22, berat bayi sekarang hampir 430g dan sudah terbentuk seperti bayi yang baru lahir, tetapi kurus kerana lemak bayinya belum terbina lagi. Walaupun masih di peringkat awal, tanda-tanda pertama kemunculan gigi telah ada iaitu dalam bentuk kudup-kudup di belakang garisan gusi.

Begitulah juga dengan sesetengah pasukan dalam Liga Perdana Inggeris. Pasukan Chelsea misalnya mula mempamerkan taring sebenar mereka apabila tahun baru menjelma. Ini menandakan pasukan lain perlu memberi tabik hormat kepada Chelsea kerana persembahan mereka yang sungguh dinamik dan berwibawa apabila turun di atas padang pada setiap minggu.  

Swansea menanti Chelsea di Liberty Stadium dengan penuh sabar dan berdoa agar tidak bolos sebanyak 4 gol ataupun lebih. Perpindahan bernilai £27 Juta, Wilfried Bony ke Manchester City mungkin sedikit sebanyak akan merencatkan perancangan Garry Monk menjelang pertemuan ini. Tetapi beliau masih memiliki Bafetimbi Gomis dan Nélson Oliveira yang baru dipinjam daripada Benfica. Jika tiada aral melintang pukang. Chelsea akan membawa pulang 3 mata penuh dalam perlawanan ini.

Southampton yang mana minggu lepas telah mengajar Manchester United cara bermain bola sepak sebenar di Theatre of Dreams akan mengadap Newcastle yang baru sahaja dibenam oleh Chelsea. Rasanya tiga mata tidak akan menjadi masalah buat pasukan asuhan Ronald Koeman ini. Begitu juga dengan Manchester United yang akan berkunjung ke Loftus Road. Tak tahulah nak cakap apa kalau dengan QPR pun tak boleh nak menang. Berhenti jelah main bola.
 
Kemudian kita akan dipersembahkan dengan perlawanan suam-suam kuku antara Manchester City dengan Arsenal. Aku masih tak paham kenapa ada sesetengah peminat Arsenal begitu taksub dengan kembalinya serta adanya pemain sejenis Ozil, Ramsey, Arteta, Flamini, Diaby, Coquelin dan Bellerin. Bukankah mereka ini tidak setaraf dengan Fabregas yang seorang itu? Heh!

Tapi jangan bersedih wahai adik-adik Arsenal. Dengan prestasi semasa, pasukan Arsene Wenger dirasakan mampu menewaskan Manchester City yang kebetulan tidak berapa konsisten sejak kebelakangan ini. Tiga mata diramal menjadi milik Arsenal. Baik betul aku ni. 

Selain itu, Liverpool yang akan menyambut kehadiran semula Daniel Sturridge akan menentang pasukan di tangga ke-13 iaitu Aston Villa. Spurs akan bertemu Sunderland di White Hart Lane. Manakala West Ham akan menanti Hull City. Bersama-samalah kita bertenang menonton bola sepak hujung minggu tanpa perlu memeluk ataupun risau dipeluk oleh Park Ji Sung.

Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...