Friday, March 23, 2018

Dari Kaki Ke Pena Hitam: Betulkah Bola Sepak Malaysia Tidak Lagi Makmur? Malahan Huru-Hara?

Apa benda nak jadi dengan bola sepak Malaysia hari ini?

Ya, sememangnya ada pemain JDT yang tak patut berada dalam kem Malaysia. Tetapi bukanlah sampai 14 orang semua tu tak layak. Kalau ye pun buat keputusan begini atas desakan peminat di socmed, takkanlah rabak sampai koyak panggil semua 14 orang tu balik?

Insiden terbaru ni memburukan lagi imej FAM dan juga JDT yang sudah sediakala buruk. Kenapa ego masing-masing tinggi nak mampos? Tak boleh ditegur? Tak boleh fikir rasional?

Di mana kepentingan negara diletakkan?

Inilah jadinya apabila kepentingan peribadi diutamakan lebih daripada negara. Buat sesuatu hanya untuk naikkan nama sendiri. Hanya untuk pujian. Apabila dikritik, merajuk bagai serupa budak-budak.

Adakah keputusan buang 14 pemain ini datangnya dari Tan Cheng Hoe? Hanya Tuhan sahaja yang tahu. Jika kita sebagai peminat bola sepak ini semudahnya dipermainkan perasaan sebegini, memang layaklah bola Malaysia ni melingkup selama-lamanya. Sudahlah buat kerja tak ikhlas demi negara Malaysia, menipu pula dengan gaya licik. Maka seluruh individu yang terlibat dalam organisasi FAM ini harus bertaubat segera.

Tahniah pada pemain yang baru dipanggil. Buatlah yang terbaik untuk negara walaupun sukan bola sepak di Malaysia sekarang ni sudah makin susah untuk dipulihkan. Tunjuk semangat juang pendekar Malaya. Buktikan anda lebih baik daripada 14 ekor pemain tersebut. Kalah sudah tentu. Yang penting melawanlah dengan bergaya.

Buat 14 pemain hebat yang berlatih bola dengan fasiliti berkelas dunia, korang bolehlah sambung tayang gambor kereta dekat facebook. Itu aje yang korang handal buat kan?


No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...