Thursday, February 6, 2014

Prebiu Kilat Liga Super 2014 Perlawanan 4


Prebiu Kilat Liga Super 2014 Perlawanan 4 

7 Februari 2014 (Jumaat) 

Pahang vs Johor Darul Ta'zim (Siaran Langsung 801)
8.45 malam Stadium Darul Makmur 

Selepas 3 perlawanan Liga Super, Pahang hanya mampu mencatat 1 kemenangan. Ia adalah permulaan yang agak perlahan buat pasukan Pahang jika hendak dibandingkan dengan status mereka selaku Juara Piala Malaysia 2013 dan Piala Sumbangsih 2014. Tetapi kemampuan mereka meleburkan rekod 19 bulan tanpa kalah pasukan Singa Dua Belas di Jalan Besar adalah sesuatu yang perlu diberi perhatian serius oleh pasukan JDT. 

Kali terakhir JDT berkunjung ke Darul Makmur, mereka disajikan dengan aksi kucing berak. Kali ini seramai 784 anggota polis dan 2 ekor hanjeng pula akan turun menyambut kehadiran mereka dengan penuh mesra. Lupakan cerita terowong, lelaki berjambang dan perbalahan engkorang sesama penyokong yang dah macam hape jek aku nengok walhal liga kita bukan power mana pun. Jadi, 3 mata perlu dikutip oleh JDT meskipun beraksi sebagai pelawat. Agak mustahil, tetapi masih logik akal untuk dilakukan. 

Pemain Tumpuan Pahang : Hafiz Kamal 
Pemain Tumpuan Johor Darul Ta'zim : Luciano Gabriel Figueroa 
Ramalan: Pahang 2 - Johor Darul Ta'zim  1 


Selangor PKNS vs Sarawak 
8.45 malam Stadium Majlis Perbandaran Selayang 

Segala-galanya bermula agak cantik buat Wan Jamak dan pasukannya PKNS FC pada awal musim ini. Menewaskan Kelantan di Kota Bahru dan seterusnya layak ke suku akhir Piala FA adalah antara pendorong buat mereka bagi menjadikan skuad Bujang Senang sebagai santapan seterusnya. Lawan mereka yang dinanti adalah pasukan yang paling sukar dijangka musim ini iaitu Sarawak. Sarawak baru sahaja menyingkirkan pasukan Gergasi Merah Selangor daripada Piala FA dan ini merupakan tonik terbaik buat anak didik Robert Albert mengejutkan pasukan Selangor yang satu lagi ni pulak. 

Pemain Tumpuan Selangor PKNS : Primorac Karlo 
Pemain Tumpuan Sarawak  : Reshafiq Alwi 
Ramalan: Selangor PKNS 3 - Sarawak  2 


8 Februari 2014 (Sabtu) 

Lions XII FC vs Terengganu 
7.45 malam, Stadium Jalan Besar. 

Fandi Ahmad, bekas pujaan JDT pada musim lepas akan menghadapi jurulatih paling prolifik dari segi taktikal iaitu Haji Abdul Rahman. Penangan tewas kepada Pahang mungkin masih dirasai dan menjadi igauan ngeri buat seluruh pasukan dan pengurusan Singa Dua Belas. Namun dalam bolasepak moden, kalah dan menang adalah rencah penyedap. Sudah pasti Terengganu mahukan kemenangan bagi menyedapkan lagi kedudukan mereka di dalam Liga Super yang mana ketika ini mereka sedang menghuni tangga kedua. Mampukah Terengganu? 

Pemain Tumpuan Lions XII FC : Safuwan Baharudin 
Pemain Tumpuan Terengganu : Ashaari Shamsuddin 
Ramalan : Lions XII FC 0 - Terengganu 0 


Perak vs Kelantan 
8.45 malam, Stadium Perak. 

Hari Sabtu nanti, kedua-dua pasukan hebat ini bakal bertembung dalam perlawanan yang secara kasarnya akan menjadi milik pasukan Kelantan. Engkorang pasti akan setuju dengan apa yang aku cakap ni. Itupun jika engkorang betol-betol menengok macam mana pemain import Perak dan pemain muda mereka menahan dan menghantar bola. Jika bukan menggunakan lutut, mereka akan melakukannya dengan hidung. Kalah atau menang itu adat permainan. Tapi sebagai seorang yang lebih cenderung kepada Kelantan pastinya aku harapkan kemenangan Kelantan dan lebih manis lagi melalui gol jaringan Fakri Saarani. 

Pemain Tumpuan Perak : Eliel da Cruz Guardiano 
Pemain Tumpuan Kelantan : Fakri Saarani. 
Ramalan Perak 0 - Kelantan 1 


Terengganu PBDKT T-Team vs ATM 
8.45 malam, Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah 

ATM yang masih tidak tentu hala selepas tersingkir awal dalam saingan Piala FA terpaksa bertandang ke Kuala Terengganu untuk berdepan T-Team, yang mana minggu lalu terlibat dalam kes terowong paling sensasi di dunia mengatasi mana-mana siri pergaduhan Roy Keane dan Patrick Vieira.  T-team pastinya akan bangkit dengan jiwa yang bengis dan aksi penuh bertenaga bagi menewaskan ATM. Namun, satu lagi kekalahan kepada ATM bakal meletakkan kerjaya Azraai Khor selaku jurulatih T-Team dalam bahaya kerana mereka sekarang berada di tangga tercorot liga. 

Pemain Tumpuan Terengganu PBDKT T-Team: Evaldo Rodrigues 
Pemain Tumpuan ATM : Juan Arosteguei 
Ramalan : Terengganu PBDKT T-Team 2 - ATM 0 


KL Sime Darby FC vs Selangor 
8.45 malam, Stadium Majlis Perbandaran Selayang 

Ini adalah pertembungan antara 2 pasukan yang berbeza darjat. Selangor ketika ini adalah pendahulu liga. Manakala Sime Darby pula di tangga kedua tercorot liga. Persoalannya kini adakah Ismail Zakaria bakal terus bersandar kepada taktik 'long ball' kerana ia bersesuaian dengan barisan pemain yang kurang berkemahiran milikinya? Dan adakah Mehmet Durakovic yang sebelum ini gagal dalam laga Piala FA bersama Selangor bakal terus gagal apabila bertemu Sime Darby pula? 

Pemain Tumpuan KL Sime Darby FC: Juzaili Samion 
Pemain Tumpuan Selangor : K. Gurusamy 
Ramalan KL Sime Darby 1 - FC Selangor 3 

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...