Thursday, July 3, 2014

Prebiu Piala Dunia 2014: Argentina vs Belgium






Prebiu Piala Dunia 2014: Argentina vs Belgium

Sunday, July 6, 2014 |12:00 AM
 
Argentina dan Belgium dipertemukan selepas kedua pasukan ini dipaksa berhempas pulas menewaskan lawan masing-masing dalam masa tambahan. Argentina-Belgium pernah 4 kali bertemu sebelum ini. Tiga perlawanan dimenangi oleh Argentina dan satu lagi berpihak kepada Belgium. Sejumlah 14 gol dijaringkan di antara mereka. Argentina menjaringkan 10 gol. Manakala Belgium pula berupaya menyumbat 4 gol sahaja. 

Sepanjang kempen Piala Dunia kali ini kita nampak pasukan Argentina terlalu bergantung kepada Messi. Malangnya Messi  gagal mendapat sokongan secukupnya dari rakan sepasukan yang lain. Kadangkala hantaran cantik Messi gagal dibaca dengan baik oleh pemain lain. Ditambah pula dengan aksi longlai secara konsisten dari trio Gonzalo Higuain, Ezequiel Lavezzi dan Sergio Aguero (cedera) yang mana setakat ni beraksi di bawah tahap sebenar mereka. 

Belgium pula walaupun beraksi kurang baik dalam peringkat kumpulan. Mereka telah menunjukkan taring sebenar mereka ketika menewaskan Amerika Syarikat dengan tidak henti-henti menyerang ke kubu Uncle Sam tersebut. Jika tidak kerana Tim Howard, Belgium mungkin boleh menamatkan permainan dalam masa 90 minit sahaja. 

Senjata Argentina terletak pada Messi. Sementara bagi Belgium pula kelebihan mereka ialah memiliki sejumlah pemain yang boleh menjaringkan gol tanpa perlu bergantung kepada individu tertentu. Dan perlawanan kedua pasukan ini akan menjadi sangat kompetitif kerana mereka akan berusaha mendapatkan gol untuk melindungi pertahanan mereka yang kurang ampuh. 
 
Pemain Tumpuan Argentina : Angel Di Maria
Pemain Tumpuan Belgium : Romelu Lukaku
Ramalan : Argentina 3-2 Belgium

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...