Wednesday, July 2, 2014

Prebiu Piala Dunia 2014: France vs Germany


Prebiu Piala Dunia 2014: France vs Germany

Saturday, July 5, 2014 |12:00 AM
 
Prebiu kali ini akan disampaikan dalam bentuk 'point'. Aku nak tengok jauh mana dia boleh pergi. 

1. Dua bekas Juara Dunia Jerman dan Perancis akan bertembung dalam satu aksi Super Blockbuster untuk perlawanan pertama peringkat suku akhir Piala Dunia 2014. 

2. Jerman mara ke suku akhir selepas menumpaskan Algeria dalam masa tambahan dengan menjaringkan 2 gol berbalas 1. Dalam perlawanan ini Jerman lebih agresif dengan menguasai bola lebih daripada 60 peratus serta melakukan 22 percubaan tepat ke gawang. Dan Jerman juga ketika ini sudah merekodkan 31 cubaan ke arah gol dalam dua perlawanan yang mereka telah harungi. Inilah statistik yang perlu diperhatikan serta dikaji secara mendalam oleh Didier Deschamps.
 
3. Ketika menewaskan Algeria, Jerman menunjukkan yang mereka tidak hanya bergantung harap pada Thomas Muller untuk menjaringkan gol. André Schürrle dan Mesut Özil berjaya membuktikannya. Sekiranya ini berterusan berlaku, Jerman tidak perlu risau kerana ramai lagi pemain boleh memberikan kejayaan kepada Die Mannschaft. 

4. Pasukan Perancis pula layak ke suku akhir dengan menumpaskan Nigeria 2-0 hasil jaringan Paul Pogba dan gol sendiri dari Joseph Yobo. Sekarang ini sedang heboh mengatakan bahawa yang Paul Pogba sudah berjaya menjelmakan roh Patrick Viera ke dalam dirinya dengan cemerlang. Melupakan kita terus kepada figura yang bernama Abou Diaby

5. Secara keseluruhannya ia adalah persembahan mantap dari pasukan Perancis yang masih lagi belum tewas dalam kejohanan kali ini. Pertahanan mereka juga sangat padu dengan hanya melepaskan 2 gol sahaja setakat ini. 

6. Namun begitu lawan mereka kali ini adalah Jerman yang jauh lebih hebat berbanding pasukan yang telah mereka tentang baik dalam peringkat kumpulan mahupun kalah mati (Nigeria). 

7. Jerman - Perancis adalah dua pasukan yang bermain bola sepak dengan penuh gaya dan berseni serta tahu bila masa yang sesuai untuk menjaringkan gol. Kelebihan inilah yang memberi faedah kepada semua penonton yang gilakan gol. 

8. Jerman dijangka akan lebih mendominasi penguasaan bola yang mana akan menyusahkan pasukan Perancis untuk memberi saingan sepanjang 90 minit permainan.
 
9. Pemenang akan ditentukan dalam masa 90 minit permainan sahaja. Tiada masa tambahan ataupun penalti. 

10. Aku merasakan pasukan Jerman akan menang dan mara ke Separuh Akhir sekali lagi buat kali ke-13 dan ini merupakan satu rekod untuk kejohanan Piala Dunia. 

11. 'Jangan pernah menafikan kewujudan Jerman' merupakan ungkapan kuno yang tidak akan wujud tanpa sebab yang kukuh. Ini adalah Piala Dunia mereka yang ke-17 dan Jerman akan kekal sebagai model terulung sebagai sebuah pasukan yang konsisten. RIP Perancis. 

Pemain Tumpuan France : Paul Pogba
Pemain Tumpuan Germany : Thomas Muller
Ramalan : France 1-2 Germany

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...