Thursday, August 29, 2013

European Super Cup 2013: Bayern Munich vs Chelsea





European Super Cup 2013: Bayern Munich vs Chelsea
Eden Arena, Praha
August 31, 2013
3:45 AM


Kepada siapa lagi mahu diharapkan? Kepada siapa lagi mahu disandarkan harapan? Kepada siapa kalian mahu berserah dalam memahsyurkan reputasi kelab-kelab BPL? Kepada siapa? Siapa? Siapa?

CHELSEA.

Adalah ingin dimaklumkan bahawa permusuhan antara Mourinho dan Pep akan diteruskan melalui kelab yang berbeza dan pemain yang berbeza. Mourinho awal-awal lagi sudah membakor line dengan mempersoalkan kemampuan pasukan Bayern Munich musim ini dibawah asuhan Pep Guardiola. Menurut Mourinho, pasukan kendalian Jupp Heynckes itu adalah yang terbaik di Eropah musim lepas. Namun dia meragui kehebatan Bayern Munich musim ini di bawah didikan Pep Guardiola.


"Sekarang mereka memiliki pengurus yang baru. Saya tidak yakin mereka akan kekal hebat seperti musim lepas." - kata Mourinho sambil minum teh ais.


UEFA Super Cup juga merupakan satu-satunya piala yang belum pernah dimenangi oleh Jose Mourinho. Dan minggu ini beliau berpeluang mengemudi pasukan Chelsea untuk menjulang trofi ini di Prague. 

Tuah kali terakhir ketika Chelsea berhadapan dengan Bayern Munich sekaligus menjadi Juara Champions League 2013 juga mungkin akan diulangi sekali lagi. Chelsea yang masih belum tewas dalam aksi BPL musim ini selepas kembalinya Mourinho dilihat sebagai sebuah pasukan terhebat di alam semesta buat masa ini meninggalkan jauh pasukan ayam seperti Liverpool dan Arsenal yang seringkali terkial-kial cuba meniru kegemilangan Chelsea.

Oleh itu, marilah kita sama-sama menyokong pasukan dari London ini dengan tidak berbelah bagi kerana kepada siapa lagi mahu diharapkan kalau bukan CHELSEA.


No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...