Monday, August 26, 2013

Piala Malaysia 2013: Johor vs ATM



Johor mln ATM
8.45 malam
Std Majlis Perbandaran Pasir Gudang
Siaran Langsung TV1
 
 
Ramai  yang terkejut melihat prestasi semasa pasukan Johor. Namun tidak bagi saya kerana saya sentiasa memantau persembahan pasukan yang menamatkan Liga Perdana 2013 ini di tangga yang ke-3. Apa yang jelas lagi sohih ialah pasukan Johor lebih hebat berbanding JDT. Jika tidak, kenapa terlalu ramai pemain JFA yang dicilok sesuka hati oleh JDT? Ye tak?
 
Selepas 2 perlawanan, kini Johor berada pada kedudukan selesa kumpulan A. Hasil daripada satu seri ketika berhadapan Selangor dan satu kemenangan bertemu Sime Darby.
 
Semangat juang yang dipamerkan ketika menumpaskan Sime Darby walaupun mereka dipaksa beraksi dengan 10 orang pemain wajar dikekalkan. Jadi sekiranya Johor berjaya mengejutkan ATM, peluang mereka untuk ke suku akhir amat cerah sekali. Selain itu, kesempatan beraksi di gelanggang sendiri iaitu Stadium Majlis Perbandaran Pasir Gudang wajar dipergunakan sepenuhnya untuk mengutip 3 mata sekaligus meninggalkan pasukan-pasukan lain.
 
ATM kini kembali mendapat sentuhan magis daripada Marlon Alex dan ia jelas terhasil ketika mereka berjaya menewaskan Selangor 2-3. Walaupun belum cergas 100% tetapi kehadirannya di atas padang amat diperlukan oleh rakan sepasukannya. Perkembangan ini membuatkan Sathianathan kembali lega selepas tewas mengejut ketika perlawanan pertama menentang Sime Darby.
 
Sekali lagi ATM akan bergantung kepada pengalaman Hairuddin Omar yang akan diadun rapi dengan kelincahan pemain muda seperti Fitri Omar dan Jayaseelan.
 
Ramalan: Walaupun beraksi di tempat lawan, ATM jelas pilihan utama untuk memenangi perlawanan ini. Pemain yang dimiliki oleh ATM seperti Bruno Martelotto, Shukor Adan dan Rezal Zambery merupkan tunjang buat pasukan The Gladiators yang akan memberikan kejayaan buat mereka. ATM menang 1-3.
 

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...