Tuesday, August 20, 2013

Piala Malaysia 2013: Perlawanan 1


Johor 0-0 Selangor
ATM 3-4 KL Sime Darby FC
PKNS FC 2-0 Johor Darul Takzim FC
Felda United FC 0-1 Terengganu PBDKT T-Team
Pahang 1-1 Kelantan
Terengganu 0-2 Negeri Sembilan
Perak 2-1 Sarawak
Lions XII FC 2-2 Kedah


Roh Alubumi Adigun menyerap masuk ke dalam jiwa pemain Kenari sehingga mereka berjaya seri 2-2 dengan LIONS XII di Stadium Jalan Besar. Perak pula hampir sahaja dimalukan oleh pasukan pelawat, Sarawak di Ipoh namun berjaya menang 2-1 ke atas lawan dari Borneonya itu.

Di Pasir Gudang, Johor dan Selangor turut berkongsi mata 0-0. Kesepakatan dari dua buah pasukan negeri yang bijaksana. Manakala Sime Darby telah menyentap ego pasukan ATM selepas berjaya menang 4-3.

Lain pula ceritanya dalam kumpulan C apabila seperti tahun-tahun yang lepas dalam Piala Malaysia, pasukan Nogori Sembilan tenang memalukan pasukan Terengganu dengan kemenangan 2-0. Lain pula dengan pasukan yang kononnya mempunyai semangat 'This is Pantai Timur' telah menunjukkan persaudaraan yang erat apabila keduanya beraksi dengan 10 orang dan redha seri 1-1 pada minit akhir perlawanan. 

JDT yang tewas 2-0 kepada PKNS memang sudah dijangka kerana pasukan Harimau Selatan itu langsung tiada ciri-ciri juara. Manakala perlawanan suam-suam kuku antara Felda dengan T-Team pula memihak kepada The Titans apabila menang dengan skor 1-0.

1 comment:

  1. blog bebal! baru je mule dah ckp ttak ade ciri2 jadi juara

    ReplyDelete

Silakan Laser Saye...