Sunday, August 18, 2013

Piala Malaysia 2013: Kelantan vs Pahang



Bukan salah Bojan Hodak jika Pahang tewas perlawanan pertama ini. Ini keranan prestasi semasa pasukan Pahang ketika ini agak kurang memuaskan jika hendak dibandingkan dengan persembahan kemuncak mereka pada awal permulaan Liga Super 2013. Walaupun Pahang menamatkan liga super musim ini dengan perbezaan 1 mata sahaja daripada Kelantan, kelemahan pasukan asuhan Dollah Salleh jelas kelihatan sekiranya pertembungan 1 lawan 1 dengan Kelantan diambil kira sepanjang musim ini.

Pertemuan pertama di Darul Makmur pada 23 Februari 2013 iaitu ketika Pahang berada pada kemuncak prestasi dan Kelantan pula masih terkial-kial mencari rentak, ia berkesudahan dengan keputusan seri 2-2. Tetapi apabila aksi pusingan kedua pula di Kelantan, Pahang tewas 2-0. Jadi, kita sudah dapat mengagak secara kasar apakah keputusan akhir pada perlawanan ini.

Bojan Hodak semestinya akan mengharapkan Piya kembali memimpin pasukan Kelantan selepas beliau tidak terlibat dengan aksi bersama pasukan Harimau Malaya pada bulan Ramadhan yang lepas. Jadi dia sudah memiliki rehat yang secukupnya untuk membantu Kelantan memburu mata pertama dalam perlawanan pembukaan ini.

Pahang dan Dollah Salleh seperti biasa akan mengharapkan pemain mudanya menggegar Kota Bharu dengan aksi penuh bertenaga dari pemain seperti Fauzi Roslan, Gopinathan dan juga bintang mereka Alex Akil. Mungkin masalah penjaga gol gemuk sudah mereka atasi selepas kehadiran penjaga gol ketiga mereka yang berjaya meyingkirkan terus Rosfaizol dan Nasril Nourdin.

Ramalan: Tidak sukar untuk meramal keputusan perlawanan ini. Pahang mungkin pasukan yang bagus jika segala yang dirangka Dollah mampu diterjemahkan oleh pemain-pemainnya. Cuma lawan mereka adalah pasukan Kelantan yang pada dasarnya mempunyai banyak kelebihan dari segi pengalaman barisan pemainnya. Kelantan menang 2-0.

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...