Saturday, November 16, 2013

Kelayakan Piala Asia 2015: Bahrain 1 - Malaysia 0 (13 Analisis Pasukan Malaysia)



Kelayakan Piala Asia Bahrain 1 - Malaysia 1: Analisis Pasukan Malaysia.


1. Hanya dua orang sahaja pemain yang beraksi di final Piala Malaysia menjadi starting line-up pasukan Harimau Malaya.

2. Selama 45 minit separuh masa pertama Malaysia bermain dengan corak permainan penuh seni. Seni yang dimaksudkan ialah..menyepak bola mengikut arah telur. Selama 43 minit jugalah aku tertidur.

3. Pemain nombor 8 Malaysia yang juga ketua pasukan seperti biasa bermain dengan sangat teruk. Ini adalah rutin beliau ketika bersama kelab dan negara.

4. Pemain nombor 8 ini juga masih tidak tahu yang tugas dia adalah memegang bola dengan tenang dan set tempo permainan.

5. Lebih kurang pada minit ke-70, Alex dikeluarkan dan diganti dengan Safee Sali. Pemain JDT ini masuk dan Malaysia bolos 1-0. Ketika ini di atas padang ada 4 orang pemain JDT. Korang bincangkan hal ini. Aku malas.

6. Seperti juga aksi yang lepas, K. Reuben kelihatan masih berkongsi otak dengan Rajagobal. Jadi dia tidak boleh berfikir banyak.

7. S. Kunalan dan K. Gurusamy membuktikan mereka adalah pemain tengah paling hampas sepanjang musim ini, namun masih mampu mewakili negara.

8. Kekalahan ini bermakna kita akan ada modal untuk terus mendesak Presiden FAM untuk meletak jawatan. Nak desak sampai bila? Aku tak pasti.

9. Sejak JDT wujud dan bermain dalam Liga Malaysia. Pasukan Harimau Malaya sudah merekodkan 15 kekalaha, 2 menang dan 2 seri. Ini adalah kajian aku.

10. Kita dihidangkan dengan drama KJ dan FAM beberapa minggu sebelum perlawanan ini. Tapi ia tetap tidak menghalang fokus pasukan Harimau Malaya untuk bermain bola secara bangang.

11. Kini Harimau Malaya bukan saja sukar untuk layak, malahan hendak mencium bau Piala Asia pun belum tentu dapat lagi.

12. Main bola macam bongok pun nak berharap layak. Bagilah pasukan yang betul-betul layak masuk Piala Asia.

13. Padan muka Malaysia kalah.

3 comments:

Silakan Laser Saye...