Saturday, March 8, 2014

Prebiu Kilat Liga Super 2014 Perlawanan 6


Prebiu Kilat Liga Super 2014 Perlawanan 6 

8 Mac 2014 (Sabtu) 

Lions XII FC mln Kelantan 
7.45 mlm, Stadium Jalan Besar 

Jika kedudukan liga diambil kira, sudah pasti Kelantan akan menjadi pasukan pilihan untuk menang dalam perlawanan ini. Ditambah pula dengan aksi kurang meyakinkan dari pasukan Singa Dua Belas di Stadium Plastik kegemaran mereka musim ini. Tapi status pasukan pilihan mungkin akan menjadi beban buat Kelantan berbanding Singa Dua Belas. Kenapa beban label 'favourite' ini tidak diberikan pada Singa Dua Belas sebabnya mudah. Singa Dua Belas tidak ada bintang. Tidak ada Fakri Saarani, Piya, Khairul Fahmi atau Mohammaed Ghaddar yang dikatakan superstar bola sepak Kelantan. Jadi secara realistiknya pula Singa Dua Belas mungkin boleh menewaskan Kelantan di hadapan penyokong mereka sendiri. 

Pemain Tumpuan Lions XII FC : Hafiz Sujad 
Pemain Tumpuan Kelantan : Mohammaed Ghaddar 
Ramalan: Lions XII FC 1 - Kelantan 0 


Pahang mln ATM 
8.45 mlm, Stadium Darul Makmur 

Sebelum perlawanan, semua pundit bola sepak di dunia telah meletakkan ATM sebagai pemenang. Ini kerana barisan pemain ATM yang lebih ternama dan berpengalaman berbanding Pahang. Tetapi mereka mungkin lupa pasukan Pahang adalah penyandang Juara Piala Malaysia 2013 dan Juara Piala Sumbangsih. Serta masih lagi kekal beraksi dalam saingan Piala Akhir sedangkan ATM sudah bungkus awal. Oleh itu aku tidak akan termakan dengan demam Marlon-Martelotto-Arestegui dan terlupa prinsip asas bola sepak Liga Malaysia yang penuh seni dan kejutan. Walaupun Pahang tewas perlawanan terakhir liga tempohari kepada Terengganu, aku yakin skuad Tok Gajah tersenyum gembira selepas 90 minit perlawanan. 

Pemain Tumpuan Pahang :  Matias Conti 
Pemain Tumpuan ATM :Amiridzuwan Taj Tajuddin 
Ramalan: Pahang 2 - ATM 0 


Perak vs Selangor PKNS 
8.45 mlm, Stadium Perak 

Pasukan Perak yang masih kebal di gelanggang sendiri menanti penuh tenang kehadiran PKNS ke Stadium Perak. Jadi, teman harap Yob serta Yong sekalian semuanye udoh siap berbaju kuning. Dari Lumut sampei ke Sungai Siput,  dari Grik sampei ke Teluk Intan,  dari Parit Buntar sampei ke Tanjung Malim, moh kite memenuhkan Stadium Perak buat menyambut kedatangan PKNS. Inilah masanya untuk kite menilai keupayaan pasukan Yob yang telah diasuh Abu Bakar Fadzim. Teman dikaborkan gandingan import Yob dari Myanmar dan Brazil, Kyaw Zayar Win dan Eliel da Cruz Guardiano bukan aje cemerlang di padang tapi udoh reti makan gulai tempoyak. Tiada masalah buat Yob untuk mengutip 3 mata!!! 

Pemain Tumpuan Perak: Kyaw Zayar Win 
Pemain Tumpuan PKNS: Nazmi Faiz 
Ramalan: Perak 3 - PKNS 1 


Terengganu PBDKT T-Team vs Sarawak 
8.45 mlm, Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah 

Terpelosoknya T-Team di tangga kedua tercorot liga adalah kerana ketiadaan strategi dan taktik yang jitu. Memang Azraai Khor sudah terkenal sebagai jurulatih yang pernah berjaya bersama Kedah dan Negeri Sembilan. Tetapi dengan pengurusan dan beberapa pemain yang kurang berkualiti menjadikan mereka tidak bermaya di awal saingan liga ini. Menentang Sarawak yang terkenal dengan aksi penuh taktikal dan bertenaga, mungkin dungu T-team dibuatnya meskipun bermain di gelanggang sendiri. 

Coach Tumpuan T-Team : Azlan Johar 
Pemain Tumpuan Sarawak : Milorad Janjus 
Ramalan: T-Team 0 - Sarawak 2 


KL Sime Darby FC vs Johor Darul Ta'zim 
8.45 mlm, Stadium Majlis Perbandaran Selayang 

Perlawanan ini adalah testimoni bahawa skil dan kemahiran individu mengatasi taktik dan strategi pasukan. Itulah kelebihan utama milik JDT berbanding Sime Darby.  JDT mesti menang. Jika tidak, akan banyak teori punca-punca kekalahan JDT akan timbul. Azlan Johar, Lelaki Jambang, semangat bola sepak yang lemah, igauan terowong, Irfan Ghani dan tidak lupa juga Sultan Bola turut dituduh terlibat sama. JDT akan membawa pulang 3 mata penuh. 


Pemain Tumpuan KL Sime Darby FC : TIADA 
Pemain Tumpuan Johor Darul Ta'zim : Izham Tarmizi 
Ramalan: KL Sime Darby FC  0 - Johor Darul Ta'zim 3 

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...