Wednesday, March 19, 2014

Prebiu Kilat Liga Super 2014 Perlawanan 8



Prebiu Kilat Liga Super 2014 Perlawanan 8 | 22 Mac 2014 (Sabtu) 

Pahang FA vs Sarawak 

Sarawak memang 'master' dalam serangan balas. Dengan Singa Dua Belas mereka menjaringkan 3 gol. Lawan Pahang pula dijangka mereka akan berdepan sedikit masalah untuk menyumbat gol sebegini mudah.. 

Dari awal perlawanan dijangka Sarawak tidak akan dapat bermain 'tippy-tappy football' mereka. Pertahanan Pahang seperti Shahrizan, Damion Stewart, Razman Roslan dan Saiful Nizam dengan mudah akan dapat menutup setiap ruang yang ada. Pemain Terbaik Dunia seperti S. Chanturu pun langsung tidak akan dapat menyerlah. 

Hanya selepas perlawanan tamat barulah kita akan dapat tahu pasukan mana yang akan muncul sebagai pemenang. 

Pemain Tumpuan Pahang FA: Saiful Nizam 
Pemain Tumpuan Sarawak: S. Chanturu 
Ramalan: Pahang FA 2 - 0 Sarawak 


Selangor vs Kelantan 

Gergasi bertemu lagi. Apa yang dapat dilihat Pada perlawanan ke-7 bagi kedua-dua pasukan ini minggu lepas ialah masih ada beberapa kepincangan yang perlu segera diperbaiki. Kedua-dua pasukan juga hanya mampu seri menentang lawan masing-masing iaitu ATM dan Pahang. 

Mereka juga baru sahaja selesai mengharungi Piala AFC dan mungkin kepenatan masih melanda diri sesetengah pemain. Jangan terlalu mengharapkan perlawanan dan aksi Super Heavyweight antara kedua GERGASI ini. Buat secawan kopi dan makan biskut sambil menontonnya di rumah dengan fikiran yang terbuka. 

Pemain Tumpuan Selangor: Paulo Rangel 
Pemain Tumpuan Kelantan: Khairul Izuan 
Ramalan: Selangor 1 - 1 Kelantan 


Johor Darul Ta'zim  vs ATM FA 

Selepas kekalahan JDT ketika menentang Terengganu tempohari media tabloid Malaysia menghentam teruk sesetengah pemain JDT. Banyak komen di laman maya mengatakan mereka tidak bertaraf dunia seperti Messi. Walaupun kita tahu Messi pun jadi macam pemain pencacai bila berdepan dengan 'back line' Terengganu yang imperious seperti Batu Bersurat. 

Adakah ini bermakna JDT tidak sesampah seperti yang disangka? Aku biarkan engkorang mencari jawapannya sendiri. 

Tetapi berdasarkan kajian aku secara peribadi, aku meletakkan JDT sebagai pemenang untuk menewaskan ATM. 

Pemain Tumpuan Johor Darul Ta'zim: Nurul Azwan Roya 
Pemain Tumpuan ATM FA: Juan Arostegui 
Ramalan : Johor Darul Ta'zim 3 - 1 ATM FA 


LionsXII vs PKNS FC 

Secara perlahan-lahan PKNS sedang menyelinap naik di dalam liga super untuk menduduki tangga ke 4 ketika ini dengan mengumpul 11 mata daripada 7 perlawanan. Menentang Singa Dua Belas ini aku jangka Helmi Rameli akan berjaya membuatkan Khairul Amri dan rakan-rakannya menjadi patung di atas padang. 

Selamat berjaya buat Singa Dua Belas. 

Pemain Tumpuan LionsXII : Nazrul Nazari 
Pemain Tumpuan  PKNS FC : Khairu Azrin. 
Ramalan: LionsXII 1 - 2  PKNS FC 


T-Team FC vs Perak FA 

Dua pasukan tercorot bertemu. Jangan pikir panjang tentang perlawanan ini. Ia amat membosankan. Tapi untuk berlaku adil, aku tulis sedikit ulasan untuk perlawanan ini. 

Aku pilih T-Team FC pasal team ini tak pernah mengaku kalah walaupun dah tak mampu nak berlawan dengan pasukan lain. 

Perak pula aku jangka akan terus melepaskan gol dan seterusnya tewas sekali lagi buat kali yang ke-5 musim ini . Tapi bila dipikir-pikir balik kesian pulak aku tengok segala usaha pasukan Perak setakat ini akan berakhir dengan kehampaan. 

Pemain Tumpuan Mohd Marzuki Yusof 
Pemain Tumpuan Nasir Basharuddin 
Ramalan: T-Team FC 1 -0 Perak FA 


Sime Darby FC vs Terengganu 

Apalah nasib Sime Darby terpaksa berdepan Terengganu yang sedang berada pada prestasi terbaik mereka ketika ini. Perlawanan ini tidak akan menjadi seliar ketika Terengganu melayan JDT minggu lepas. Sime Darby adalah pasukan lemah yang akan mudah diratah oleh Sang Penyu. 

Sime Darby ni pula maskot binatang dia hape ek? 

Aku juga merasakan Sharbinee Allawee  boleh tidur dalam gol. Manakala Haji Abdul Rahman menongkat dagu kebosanan kerana tiada saingan dari pasukan Sime Darby. Sime Darby akan kena tapau! 

Pemain Tumpuan Sime Darby FC : William Mensah   
Pemain Tumpuan Terengganu : Sharbinee Allawee 

Ramalan: Sime Darby FC 0- 3 Terengganu 

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...