Friday, March 14, 2014

Prebiu Kilat Liga Super 2014 Perlawanan 7



Prebiu Kilat Liga Super 2014 Perlawanan 7 | 15 Mac 2014 (Sabtu). 

ATM vs Selangor 

Dulu kata orang, Liga Malaysia ini makanan ruji pasukan Selangor. Pedulikan sebagus manapun Pahang, Kedah atau Kuala Lumpur ketika itu kerana semestinya pasukan Selangor yang akan menguasai kejohanan ini. Namun kini ia sudah banyak berubah. Selangor bukanlah gergasi yang perlu digeruni oleh lawan mereka. 

Pertarungan dengan ATM akan menampilkan permainan dan keputusan yang masih agak terbuka di mana keduanya masih boleh melangkah sebagai pemenang. Walaubagaimanapun prestasi beberapa pemain ATM yang agak menurun terutamanya pemain import mereka, wajar diambil kesempatan oleh Selangor untuk mengutip 3 mata daripada perlawanan ini. 

Pemain Tumpuan ATM : Juan Arostegui 
Pemain Tumpuan Selangor : Steve Pantelidis 
Ramalan: ATM 0 - Selangor 2. 


Kelantan vs Pahang 

Kelantan adalah penguasa liga ketika ini. Prestasi pasukan bimbingan Steve Darby ini adalah pada tahap yang terbaik terutamanya selepas menewaskan South China 2-0 dalam saingan Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) di Stadium Sultan Muhammad IV tempohari. 

Pasukan Red Warriors ini bakal bertemu Pahang yang juga telah menang dalam aksi terakhir mereka dengan menewaskan ATM 4-1 hasil jaringan Matias Conti (15’), Dickson Nwakaeme (18’, 51') dan Faizol Hussein (35'). Apa yang jelas Pahang juga dalam prestasi terbaik mereka. 

Namun jika Kelantan menang ke atas Pahang, tidak akan ada pasukan lain yang mampu memintas Red Warriors. 

Pemain Tumpuan Kelantan : Wan Zaharulnizam 
Pemain Tumpuan Pahang : Faizol Hussein 
Ramalan: Kelantan 3 -  Pahang 1 


Sarawak vs LionsXII 

Perlawanan ini akan penuh dengan teka-teki. Jawapan pada teka-teki ini hanya akan dapat kita ketahui pada hari Sabtu nanti. 

Selepas LionsXII tewas kepada Kelantan di Singapore Indoor Stadium, mereka juga dijangka akan tumbang pula kepada Sarawak. Kali ini kurang mengejut kerana kalau hendak ditengok gaya permainan LionsXII ketika ini memang macam celaka. Unta pun boleh main bola lagi bagus aku rasa. 

Dan jika diikut percaturan sebelum bermulanya permainan, Sarawak berkemungkinan besar boleh menjinakkan LionsXII walaupun turut tewas pada perlawanan sebelum ini kepada pasuka 'Angkat Sumpah', T-Team dengan skor 2-0. 

Pemain Tumpuan Sarawak  : Joseph Kalang Tie 
Pemain Tumpuan LionsXII : Khairul Amri 
Ramalan: Sarawak 1 - LionsXII 0 


Perak FA vs Sime Darby FC 

Jujur, perlawanan bola sepak macam ini yang kita perlu untuk setiap perlawanan yang disiarkan waktu perdana di Malaysia. Ia mungkin akan penuh dengan drama, kontroversi dan saspen pastinya. 

Bagi aku pasukan Perak terlampau hebat. Hebat yaaaa amat. Sime Darby yang kucar-kacir bukanlah lawan sebenar buat mereka. 3 mata buat Perak tanpa rasa ragu di hati. 

Pemain Tumpuan Perak FA : Guardiano 
Pemain Tumpuan Sime Darby FC : TIADA 
Ramalan: Perak FA 4 - Sime Darby FC 0 


Terengganu vs Johor Darul Ta'zim 

JDT, bersemangat kesan dari kemenangan mengejutkan mereka ke atas pasukan lemah Sime Darby. Bertemu Terengganu yang hampir-hampir tumpas kepada Selangor sebelumnya (perlawanan tertangguh berikutan masalah jadual dan padang). 

Terengganu juga perlu menang jika tidak mahu malu. Tetapi berdepan dengan JDT bukanlah sesuatu yang mudah. Skuad Penyu memang tidak tersusun macam Harimau Selatan, tetapi permainan mereka tipikal bola sepak Pantai Timur. Sangat fizikal, banyak menggunakan hantaran jauh dan penuh intimidasi. Kalau semangat Terengganu lemah macam budak Arsenal yang kalah kepada Bayern Munich, memang kena lauklah jawabnya. 

Pemain Tumpuan Terengganu : Ismail Faruqi 
Pemain Tumpuan Johor Darul Ta'zim : Luciano Figueroa 
Ramalan:Terengganu 2 - Johor Darul Ta'zim 2 


PKNS FC vs T-Team FC 

Pertamanya ingin saya mengingatkan bahawa kita bakal disajikan dengan pertembungan dua pasukan lemah. Antara PKNS (8) lawan T-Team (11) pada jam 8:45 malam Sabtu. 

Keduanya sebelum berpisah mari kita doakan keselamatan pesawat MH370. Sekian. 

Pemain Tumpuan PKNS FC : Karlo Primorac 
Pemain Tumpuan T-Team FC : Badrul Hisyam 
Ramalan: PKNS FC 2 - T-Team FC 1 

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...