Monday, March 24, 2014

Prebiu Kilat Liga Super 2014 Perlawanan 9



Prebiu Kilat Liga Super 2014 Perlawanan 9 | 24 Mac 2014 (Selasa) 


ATM vs Terengganu (Siaran Langsung RTM 2)

ATM yang masih lega dengan keputusan seri menentang JDT Sabtu lepas akan menanti kehadiran pendahulu liga, Terengganu yang baru sahaja dikejutkan oleh pasukan bawahan liga Sime Darby dengan skor 3-2. 

Namun begitu, buat skuad Penyu, Haji Abdul Rahman memiliki kesebelasan serta gabungan mantap daripada pemain seperti Ismail Faruqi dan Norfarhan di barisan serangan sambil dibantu oleh penyerang import mereka yang lemah iaitu Mamadou Hady Bary dari Guinea dan Marcio Souza (Brazil). 

Pasukan ATM mungkin bermain di tempat sendiri, tetapi Terengganu mempunyai kelebihan dari segi pengalaman dan kemahiran serta dijangka bakal membawa pulang 3 mata penuh. 

Pemain Tumpuan ATM : Riduwan Ma'on 
Pemain Tumpuan Terengganu: Ismail Faruqi 
Ramalan: ATM 2 - 3 Terengganu 


Kelantan vs JDT 

Pasukan Kelantan yang khabarnya masih termenung kecewa dengan kekalahan kepada pasukan Selangor yang hebat akan mengadap satu lagi pasukan POWER BERDAULAT dari Selatan Tanahair iaitu, JDT. 

Walaubagaimanapun, pada perlawanan ini ia bukan sekadar taktik, perang saikologi atau kondisi pemain yang jadi pembicaraan antara Cesar Ferrando Jiminez  dan Steve Darby. 

Menjelang 'duel of champions' yang penuh debaran antara Kelantan dan JDT ini perkara yang lebih besar akan dipersembahkan oleh mereka. Kita sama-sama tunggu aksi mereka. 

Pemain Tumpuan Kelantan: Forkey Doe 
Pemain Tumpuan Johor Darul Ta'zim: Safee Sali 
Ramalan: Kelantan 2 -2 Johor Darul Ta'zim. 


Sarawak vs Selangor 

Minggu lepas Sarawak tidak dapat bermain 'tippy-tappy football' mereka dengan sempurna kerana beraksi di Darul Makmur. Pertahanan Pahang seperti Shahrizan, Damion Stewart, Razman Roslan dan Saiful Nizam dengan mudah dapat menutup setiap ruang yang ada. Tetapi keadaan mungkin berbeza apabila mereka beraksi di stadium keramat mereka sendiri iaitu di Kuching. 

Bagi pasukan Selangor pula, faktor kepenatan kerana mengharungi perjalanan yang jauh mungkin akan membantutkan sedikit pemburuan 3 mata mereka. 

Pemain Tumpuan Sarawak: Rashid Aya 
Pemain Tumpuan Selangor: Paulo Rangel 
Ramalan: Sarawak 1 - 0 Selangor 


PKNS vs Pahang 

Pahang kini di tangga kedua liga berkongsi 13 mata bersama Terengganu, Kelantan dan Selangor. Terer!! 

Budak-budak Tok Gajah ini memang tak ada rasa takut langsung pada pasukan lawan mereka. Dengan asuhan Zainal Abidin Hassan aku merasakan skuad ini akan menjadi lebih bagus dari masa ke semasa. Engkorang nengok jelah nanti. 

Pemain Tumpuan PKNS: Nazmi Faiz 
Pemain Tumpuan Pahang: Hafiz Kamal 
Ramalan: PKNS 1 - 3 Pahang. 


Perak vs LIONS XII 

Semenjak dari Liga Super 2014 bermula lagi Perak telah diheboh-hebohkan sebagai Leeds United Asia. Dan semenjak dari Liga Super 2014 jugalah lagi aku dah bersedia untuk bersorak kegirangan apabila Leeds United Asia ini jatuh ke Liga Perdana tahun hadapan. Dan sampai ke hari ini impian itu seakan-akan hampir menjadi nyata. 

Tetapi skuad Perak mungkin berpeluang menidakkan kemahuan aku ini apabila mereka menanti kunjungan pasukan yang dibenci ramai iaitu Singa 12. Seluruh dunia kini secara tiba-tiba berada di belakang pasukan Perak. 

Pemain Tumpuan Perak : R. Mugenthirran 
Pemain Tumpuan LIONS XII : Zulfahmi Ariffin 
Ramalan: Perak 2 - 1 LIONS XII 


T-Team FC vs Sime Darby 

Cabaran terbesar dalam membuat ulasan Liga Super Malaysia ialah apabila pasukan dasar ataupun bawahan liga bertembung sesama mereka. Sangat mencabar. Ini kerana kadangkala aku terpaksa berkata benar walaupun pahit terasa di hati. 

Diringkaskan cerita. Sime Darby tidak akan bermain bolasepak, maka T-Team FC dari Terengganu juga tak reti hendak menang. Maka perlawanan ini akan tamat dengan seri tanpa jaringan. Tidak apa sekurang-kurangnya pengadil akan dapat bersenam 90 minit di atas padang. 

Pemain Tumpuan T-Team FC: Ramzul Zahini 
Pemain Tumpuan Sime Darby: Nazrul Kamaruzaman 
Ramalan: T-Team FC 0 - 0 Sime Darby 

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...