Friday, November 18, 2011

Bung Karno Busuk!!!!


Amboi..amboi..amboi..seronoknyer menganjeng lagu "Negaraku". Dengan kepayahan yg diberikan pada pasukan bola Malaysia. Jadual berubah2,padang latihan takde dan jauh,jadual perlawanan yg bole dipersoalkan dan pelbagai lagi.Namun kemuncaknya adlah malam tadi apabila perlawanan akhir peringkat kumpulan menentukan siapa yg akan menjadi juara kumpulan.Hari ini saya takmau becerita tentang taktik.Ini kerana sememangnya Malaysia bermain lebeh baik berbanding Indon.

Bermula dengan cameraman indon yg asyik masyuk memfokus wajah jelitawan indon yg tak seberapa itu.Wei,kalo berani fokusla kat muka minah2 indon yg pecah batu tu..eleh setakat Luna Maya tu kami tak heran la...kami ade Rosnah Mat Aris!!!Lagu 'Negaraku' dinyanyikan,dan seluruh stadium bising bersorak sehingga suara 27 orang pemain dan staff Malaysia tidak kedengaran. Aku tak kisah, itu diorang punyer pasal. Dasar manusia berhati masam.

Perlawanan pun bermula.Team Indon yg kedua kononnyer ini memangla tak power. Dan kalo indon nak tau,kita dtang ke kejohanan ini pun tanpa Wan Zack Haikal dan Gary Steven.Maknenyer team kite pun bukan yg terbaik.Tapi, yg mengambil alih mereka tidak kurang hebatnyer. Game yg dimainkan diatas padang busuk dan berbau hanyir ini nampak seimbang. Jarang sekali aku nampak muka Khairul Fahmi masuk TV. Kalo kamera fokus,mesti KF tengah goreng kopok lekor. Namun amat memeranjatkan hati statistik perlwanan selepas 1st half ialah 60% ball possesion utk Indon.Apa ini?Dahla kita score,Indon plak serang sekali sekala dan tak lepas lansung.Kebanyakan bola hanya berlegar di kawasan tengah padang aje.Takan statistik pun nak menipu..suka hati ko la Indon..

Macam bagus..tapi hanya pencacai dari Belanda
2nd half bermula.Indon memasukan beberapa pencacai bagi memulakan perang ke atas pemain2 M'sia. Antaranya Diego. Asalnya budak milo di Belanda yg di import menjadi rakyat Indon. Almaklumlah, rakyat indon ramai yg kelua mengemis di negara orang tanpa rasa malu. Bemulalah keganasan ketas pemain kita yg bagi mereka merbahaya, antaranya Syarul Azwari, Izaaq faris dan Badrol Bahktiar. Mereka jelas menjadi sasaran pemain indon pada 2nd half. Namun pemain M'sia tetap tenang.Satu aksi terbaik Izaaq adalah beliau meNAJI penjaga gol Indon dan aku amat berpuas hati.

Terlampau sayur bayam...

Mungkin kerana terlalu marah dgn aksi2 ganas pemain Indon. OKS tak bejaya mengawal emosinyer.Masih tak pasti kenapa beliau dihalau kelua dari padang.Namun itu adalah pengadil..ape mau buat..janji kita leading..hahaha...Tiada kepuasan lain selain dari dapat mengalahkan Indon. Andai ade rezeki kita akan bertemu Indon sekali lagi di FINAL. Dan ketika itu, semestinya pelbagai taktik jahat akan mereka gunakan..percayalah kata2 ku ini...TAKBIIIIIIIIIIIRRR!!!!!

1 comment:

  1. penduduk 200 juta bro...tapi nak amik gak org/keturunan belanda..malaysia kena jajah inggeris beratus tahun pun tak da hambik muka persis adik syasha saidin yg tah apa nama...batak2 ramai lagi le wei

    ReplyDelete

Silakan Laser Saye...