Sunday, November 6, 2011

Ong Kim Swee Ade Peluang Emas?

Salam Aidiladha..Esok merupakan perlawanan pertama bagi pasukan Malaysia yg akan bertemu Singapua bagi acara bolasepak sukan sea. 2 thn lalu anak buah Rajagopal tak diberikan harapan lansung. Namun akhirnya mereka membawa pulang pingat emas yg sudah lama kita nantikan. Kini tiba giliran OKS pula. Pasukan OKS kali ini dilihat memiliki ramuan yg hampir cukup ranum utk bergelar juara. Dan tugas mempertahankan pingat emas ini dilihat agak sukar kerana diletakan dalm kumpulan yg terdiri daripada Indonesia,Singapura dan Thailand. Namun kita masih lagi berpeluang melakukan kejutan atas label "hanya pasukan Malaysia yg layak ke peringkat kumpulan kelayakan sukan olimipik".
Ketika Perlawanan bertemu Pakistan

Kekuatan dan kesefahaman di barisan pertahanan juga adalah tulang belakan pasukan ini. Mereka sudah lama bermain bersama. Dan alasan tidak serasi juga tidak patut wujud. Cuma pertahanan kita kerap hilang fokus dan cepat gabra. Khairul Fahmi, Fadli Shas, Muslim Ahmad, Asraruddin, Mahali Jasuli adlah barisan yg sama utk Skuad Senior Rajagopal. Namun kehadiran Fandi Othman dan Zubir Azmi mampu menambah pilihan kepada OKS. Jika mereka semua disiplin dlam bertahan seperti ditunjukan ketika bertemu Lebanon. Insya'allah pasukan lawan sukar menembusi gawang kita.
Ketua Pasukan Badrol Bahktiar

Di bahagian tengah pula akan diketuai oleh Badrol Bakhtiar selaku ketua pasukan. Beliau akan berganding dengan Gurusamy sebagai defensive midfielder. Irfan Fazail dan Wan Kecik juga antara pemain yg boleh memberi kelajuan ketika pasukan ini melakukan serangan. Jika berkehendak pada corak permainan pertahanan, maka Shukor Jusoh pasti akan digunakan.

Fakri Saarani, Syarul Azwari pula memberi pilihan yg lebih kepada OKS kerana kedua mereka boleh bermain sbg penyerang dan sayap. Mereka berdua akan digunaan sbg penyerang sekiranya Izaq Faris dan Thamil Arasu kurang menyengengat.


Andai semua bejalan lancar, pastinya skuad OKS mampu memberikan kegembiraan kpada kita. Ramalan saye mungkin amat menyedihkan peminat2 bola Malaysia. Munkin kita hanya setakat di peringkat kumpulan sahaja. Sekiranya layak ke separuh akhir, maka emas milik kita. Amiiiiiiiiiiiin..................
Player to watch:

Syarul Azwari

Fandi Otman

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...