Monday, November 21, 2011

Ong Kim Swee Ade Peluang Emas? The Final


Ya..inilah malamnyer.Ibarat ulangan Final AFF Suzuki tahun lepas. Namun kali ini dengan usia pemain yg berbeza. Rantau Asia Tenggara memang sudah jelas menjadi genggaman kita.Kalo dulu,kita hanya target melepasi peringkat kumpulan sahaja.Tak kiralah dalam ape jua pertangdingan sekalipun. Tetapi kini ia amat janggal sekiranya nama Malaysia tertinggal dalam aksi Final. Juara adalah bonus dan kemahsyuran akan terpahat dalam lipatan sejarah seperti mana lagenda2 terdahulu.

Walaupun ade terdapat negara di Asia tenggara yg begitu rakus mengambil 'pemain angkat' dari lua. Malaysia tetap yakin dgn anak tempatan. Kita bole buat dari dahulu lagi ketika bolasepak kita sedang jatuh merudum.Kita boleh menjadikan Alubumi Adigun sebagai orang Seremban, Scott Olerenshaw sbg orang Ipoh malahan Lazlo Repasi sbg orang Melaka. Ini bukan cara kita. Kita bina sekolah sukan. Dan kini hasilnya semakin nampak.Hampir separuh pemain dalam pasukan OKS ni adalah dari Projek SSBJ.Ini sesuatu yg amat kita perlu bangga dan menjaga produk2 yg kelua dari projek ini.

Malam ini dijangka pasukan kita beraksi tanpa Izaaq Faris dan Wan Kecik. Fandi, Syahrul, Nazmi Faiz juga masih dlam keadaan berjaga-jaga kerana kecederaan mereka. Inilah masa buat pemain2 lain mengambil alih dan menterjemahkan taktik yg dirangka OKS. Young Kuong, Shukor Jusoh, Gurusamy sentiasa bersedia. Kehadiran pemain2 misteri sperti ini penting utk memerangkap team indon. 

Kemantapan 'Back 5' Malaysia kembali menghantui pihak lawan. Dah berulang kali saye cakap. Fadhli Shas, Muslim, Asrar dan Mahali amat selesa bermain di hadapan Apek. Ramai yg menghentam mereka berempat kerana aksi longlai ketika bersama skuad Rajagopal. Tapi, siapa di belakang mereka????S.H.A.R.B.I.N.E.E.Takmau sembang pasal mamat ni.Kesian aku..

Kita tak malu kalau kalah. Kita bangga kalau kita menang. Sokongan perlu sentiasa deberi pada mereka semua ni. Ini hanyalah permulaan. Doa kita amat penting buat mereka. Pastikan mereka selamat pulang untuk misi Olimpik pula Rabu ini bertemu Syria di SNBJ. Satu..dua...TAKBIRRRRRRRRR!!!


1 comment:

Silakan Laser Saye...