Saturday, August 11, 2012

Bolasepak Olimpik London 2012:Mexico leburkan ego Brazil.



TAHNIAH MEXICO. Ketika Brazil sibuk mencuri tumpuan kita dengan barisan pemain remaja mereka yang begitu hangat di pasaran. Mexico dengan selamber hanjeng pula menewaskan mereka dalam perlawanan akhir Olimpik London 2012. Tak payah kita cerita tentang senarai pemain Brazil kerana umum sudah mengenai kebanyakan mereka. 


Meraikan gol pertama


Oribe Peralta. Ya ingat nama ini. Wira Mexico ini menjaringkan 2 dua. Gol pertama hadir pada minit 1'. Puncanya daripada kesilapan Rafael yang menghantar perlahan bola ke belakang namun dipintas oleh Peralta. Kenyataannya sebelum ini "We can beat anyone" ternyata benar belaka. Sekali lagi beliau menjaringkan gol kedua pada minit ke 75' dan ini telah menutup terus peluang Brazil. 

Meraikan gol kedua dengan penuh gaya

Gol saguhati diderma oleh Mexico kepada Brazil pada minit ke 90' dengan Hulk mengukir nama sebagai penjaring gol. Sekalung padan muka buat semua pemain Brazil yang tidak bermain dalam sebuah unit yang baik untuk memberi pingat emas kepada negara mereka. Ini menambah hikayat kegagalan kepada pasukan Brazil. "No World Cup, No Copa America, No Olympic Medal".


Bangang abadi bergaduh sesama mereka.

SATU MEXICO!!!!!


No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...