Friday, March 15, 2013

Renungan Bola Jumaat: 10 Perkara

Renungan Bola Jumaat: 10 Perkara


1. JDT Menjadi Lauk.
 
Sabtu lepas JDT telah menjadi lauk santapan Gergasi Merah dan ia bukan lagi rahsia bahawa JDT adalah pasukan ayam yang baru nak naik.

 
2. Barca Bangkit Dari Abu.
 
Tewas 0-2 di San Siro. Skor 4 gol di Nou Camp. Itu adalah Barcelona. Setaraf Selangor gamaknya.

 
3. Lagi undang-undang baru dari FAM.
 
FAM membenarkan kemasukan baharu daripada kalangan pemain tempatan bagi setiap pasukan menjelang pintu pendaftaran pemain kali kedua Liga Malaysia yang bermula 8 hingga 22 April ini. Bagaimanapun, ia hanya dihadkan kepada tiga pemain sahaja sementara kuota penukaran dua pemain import kekal seperti mana kebiasaan pada musim lalu. Jadi, boleh tukar 5 orang la gamaknya.


4. TV 9 mungkir janji.

Pada mulanya TV 9 berjanji akan menayangkan siaran teertunda Kelantan vs Ayeyawadey. Tapi tunggu punya tunggu, tak juga muncul-muncul. Khabarnya ramai warga Kelantan yang naik hangin.


5. Liga Inggeris tiada wakil.

Suku akhir Champions League menampilkan 2 pasukan Jerman (Borussia Dortmund,Bayern) Galatasaray, Juventus, Paris Saint-Germain  dan 3 pasukan Sepanyol (Barcelona dan Real Madrid, Malaga)


6. Tukar Suka sama suka

Nampaknya JDT dan JFA akan bertukar-tukar pemain April nanti. Inilah cara sesebuah oraganisasi pandir diuruskan.


7. Palermo pecat Gian Piero Gasperini.

Beliau dipecat selepas hanya 2 perlawanan (ini kerja kali kedua beliau di Palermo). Bekerja dari 24 Februari 2013 hinggalah 11 Marc 2013. POWER!!!

 
8. FC Rukyu

Wan Zack Haikal dan Nazirul Naim telah mendapat tawaran bermain dengan pasukan kelab divisyen 3 Jepun, FC Rukyu. Moga tidak berlaku Peristiwa Nazmi II.

9. Kisah Ranking Tidak Penting
 
Ranking Harimau Malaya Jatuh lagi ke tangga 164. Semakin hancor lodoh gamaknya

10. Europa League.

Tottenham, Rubin, Chelsea , SL Benfica, S.S. Lazio, Newcastle United FC, FC Basel 1893 dan Fenerbahçe SK adalah antara pasukan yang berjaya meneruskan cabaran di dalam Europa League.

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...