There was an error in this gadget

Sunday, October 6, 2013

Separuh Akhir Piala Malaysia 2013: ATM vs KELANTAN


Peringkat Separuh Akhir Perlawanan Pertama
18 Oktober 2013 (Jumaat)  

Peringkat Separuh Akhir Perlawanan Kedua
25 Oktober 2013 (Jumaat)


Saban tahun ketika Raya Haji memang musim yang agak sibuk dalam kancah Piala Malaysia. Mana dengan nak tangkap lembu buat korban, nak penuhkan peti ais dengan santan, nak bakar lemang lagi dengan nak berebut alat kawalan jauh TV sebab ayah nak tengok bola tapi anak pula nak tengok Akademi Fanstasia Raya Haji Special.

Namun jadual Raya yang padat ketika Raya Haji tidak pernah mengganggu fokus pemain ATM. Sangat bergaya ketika menyingkirkan Temasik bagaikan seekor rama-rama yang pantas hinggap pada kuntuman bunga ros lalu menyedut seluruh madunya.

Sejak dua tahun ini pasukan ATM memang amat merbahaya dan merupakan pasukan yang perlu dihormati oleh setiap lawannya. Jika tidak, lihatlah apa yang sudah terjadi kepada Lions XII. Lauk pauk untuk santapan Raya Haji.

Kelatan meneruskan kesinambungan tahun-tahun yang lepas apabila dengan bergaya menumpaskan JDT yang lemah itu. Desas-desus yang dibawa oleh Bobo yang mengatakan kejayaan ini adalah hadiah Raya Haji daripada JDT hadiah adalah bohong semata-mata. Dah kalah tu terima je la. Luaskan Lubokmu.

Kelantan yang mencatat kemenangan bergaya 6-1 ke atas JDT dijangka akan kembali menampilkam aksi lebih bertenaga apabila berdepan ATM kelak. Dikson dan Obinna pula yang sudah insaf akan berjanji tidak akan mengeluarkan skil bola sepak tertingginya kerana perbuatan itu dianggap menghina pihak lawan. Nampaknya peminat bola sepak tempatan amat risau dengan perkembangan ini kerana ia akan memperlihatkan standard sebenar pemain tempatan.

Tetapi bagi aku mudah sahaja. Kalau Ronaldo dan Messi yang buat skill macam gitu mesti kamu orang kagum. Ini bila Awang Import yang buat kepada pemain tempatan kesayangan korang, bukan main marah lagi. Tidak professional lah, itulah inilah. Ahhhhhhhhhhh!!!!

Dengan kebengapan JDT, mungkin Kelantan tidak berdepan masalah besar. Tetapi lawan mereka kali ini adalah ATM, pasukan yang mereka tewaskan pada pentas akhir tahun lalu. Pertarungan yang sengit akan berlaku. Namun Kelantan akhirnya akan menewaskan ATM.

Ramalan: 1st Leg ATM 2-1 Kelantan | 2nd Leg Kelantan 3-1 ATM
Kelantan layak Aggregate 4-2.

1 comment:

Silakan Laser Saye...