There was an error in this gadget

Sunday, October 20, 2013

Separuh Akhir Piala Malaysia 2013: KELANTAN vs ATM



Peringkat Separuh Akhir Perlawanan Kedua
25 Oktober 2013 (Jumaat)

Secara tulus ikhlas dari hati yang suci ini, aku memang mahu Kelantan menang. Kenapa? Pasal kalau Kelantan menang Piala Malaysia lagi musim ini, sekurang-kurangnya kita boleh dengar cerita penglipurlara baru dari peminat mereka. Ini dah setahun aku dengar "kami dah menang treble lah musim lepas!!" dan "kitorang menang treble bergaya macam dinasti Qin". Bosan kau tahu? Bosan tahap perlawanan JDT menentang JFA. 

Nampak gayanya The Battle of Kota Bharu Jumaat ini pasti meletop. Kalau Kelantan menang, impian ATM untuk memenangi Piala Malaysia sekali lagi hancur di tangan pasukan yang sama seperti musim lepas. Pada waktu yang sama Annuar Musa akhirnya berjaya "menolak Kelantan dari tenggekkan senggama mereka".

Kekalahan ATM 1-2 di Selayang ibarat petanda awal badai kedua yang bakal melanda mereka di Kota Bharu pula. Seperti awan hitam yang kelihatan jauh di ufuk, perlahan-lahan hampir untuk menyelimuti ATM dalam kegelapan. Pada saat yang getir ini, ATM perlu berjuang sekuat mungkin umpama melawan Durjana Sulu di Lahad Datu.

Aksi perlawanan pertama memperlihatkan tiupan angin deras mirip sebelum melandanya badai. Takdir seperti bergurau, ibarat memberitahu imbangan kekuasaan akan berpindah dari Selayang ke Kota Bharu. Seawal minit ke-15, Kelantan sudah di depan, namun ATM dilegakan dengan jaringan penyamaan dari Jayaseelan. Tetapi Nor Farhan tampil memberikan kembali kelebihan kepada Kelantan pada minit ke-78.

Untuk seketika Sathianathan, pengurus ATM, kelihatan bakal berakhir dengan kegagalan. Timbal balik di Stadium keramat Kelantan seakan menidakkan peluang mereka untuk bangkit. Ketika inilah sentuhan ajaib Sathianathan ditagih untuk di adun sebati inti roti dengan barisan pemain terbaik mereka seperti Hairuddin Omar, Marlon Alex dan Martelotto.

Pada kali ini juga aku tidak mahu meneka jumlah gol yang akan mereka jaringkan. Dikhuatiri ada yang akan berkecil hati. Tetapi jika diambil kira prestasi semasa Indra Putra, Badri Radzi, Nor Farhan dan tidak ketinggalan Dickson, kita seakan sudah boleh mengagak siapa yang akan bertemu Pahang di perlawanan akhir nanti. 

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...