There was an error in this gadget

Tuesday, October 22, 2013

UEFA Champions League 2013/2014: FC Schalke 04 vs Chelsea



October 23, 2013 2:45 AM MYT
Veltins-Arena — Gelsenkirchen
Referee:‬ V. Kassai‎


 
Semalam aku lepak dengan Ramli. Ramli ni seorang peminat sukan bola sepak nombor satu. Dan kelab luar yang dia sokong ialah Chelsea. Dia mula layan Chelsea sejak zaman Glen Hoddle lagi katanya. Handal tak handal Ramli ni, semua pemain Chelsea masa tu dia kenal nama.
 
"Aku yakin Chelsea menang pagi nanti. Walaupun Ashley Cole dan Andre Schurrle belum confirm main. Tetapi bertemu dengan Shalke 04 yang ketika ini yang tidak stabil dalam Bundesliga, adalah peluang terbaik untuk kita mengutip 3 mata kau tahu?"
 
Sambil mengunyah biskut merrie, aku menghirup tenang teh'O nipis kedai nasik lemak janda Lopa. Tersenyum manis mendengar keyakinan yang diluahkan Ramli. Betul apa yang Ramli cakap tu. Schalke 04 kini berada di tangga ke-5 Bundesliga dengan rekod 4 menang, 2 seri dan 3 kalah. Jika nak dibandingkan dengan Chelsea yang power ni memang tak sepadan langsung.
 
"Kau tengok masa Chelsea laukkan Cardiff Sabtu lepas. Bukan main hebat lagi depa semua main. Walaupun ketinggalan seawal minit ke-10, tetapi dengan semangat juang yang tinggi, menjadikan Chelsea pasukan teragung ketika ini. Inilah comeback sebenar."
 
Sekali lagi aku bersetuju dengan pendapat Ramli. Kalau diikutkan hati, memang aku rasa macam nak pergi Stamford Bridge jek masa tuh. Apa barang tengok kat rumah? Makcik-makcik je yang tengok bola kat rumah sambil lipat kain. Itu pun ada jenis anak yang tak reti bahasa, orang nak tengok bola dia boleh alih siaran nak tengok Akademi Fantasia.
 
"Kau jangan risaulah..Walaupun Mourinho kena denda dengan FA England, itu semua takkan memberi kesan kepada moral pasukan pagi ini. Aku jangka John Terry akan turun main pagi ni. Cuma pasangan dia masih belum muktamad lagi. Sama ada Luiz ataupun Cahill. Tapi sesiapun yang main nanti perlu berjuang untuk merampas 3 mata dari Schalke 04"
 
Dengan keyakinan Ramli seperti ini, aku yakin Chelsea akan menang. Paling kurang pun 2-0. Huh!!
 

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...