Monday, July 1, 2013

Prebiu Liga Super Perlawanan 21



Liga Super 21 Jul 02, 2013 (Selasa)

Orang kata, takkan hilang bola Melayu di dunia. Jadi, aku dengan rela hati meneruskan analisis Liga Super Malaysia dengan hanya memfokuskan kepada 3 perlawanan sahaja. Kenapa? Sebab game yang lain itu sudah tidak bermakna dan kurang menarik. Di bawah ini adalah prebiu 3 perlawanan yang melibatkan Selangor, Lions XII dan Johor Darul Takzim FC yang mana pasukan ini berpeluang merangkul dan memeluk cium trofi Liga Super 2013. Selamat mengantuk sambil membaca!!


| Jika keputusan perlawanan pada 2 Julai 2013 (Selasa) |

Lions XII Menang
Lions XII akan bergelar juara jika mengalahkan Felda United di Jalan Besar. Tidak kira apa pun keputusan perlawanan Selangor dan Johor Darul Takzim

Lions XII Seri
Jika Lions XII seri. Selangor dan Johor Darul Takzim menang. Kejuaraan akan ditentukan pada perlawanan terakhir.
Jika Lions XII seri, Selangor dan Johor Darul Takzim seri atau kalah. Kejuaraan milik Lions XII.

Lions XII Kalah
Jika Lions XII kalah. Selangor dan Johor Darul Takzim menang atau seri. Kejuaraan akan di tentukan pada perlawanan terakhir.
Jika Lions XII kalah. Selangor dan Johor Darul Takzim kalah. Kejuaraan milik Lions XII.
 
Rasukan Sang Gergasi Merah
Selangor mln Terengganu PBDKT T-Team
8.45mlm, Std Shah Alam

Mungkin ini peluang terakhir. Atau ia adalah kurniaan rezeki buat sang gergasi merah. Lions XII seakan-akan masih belum mampu bergelar juara dan mereka sebenarnya silap dengan memandang rendah keupayaan Selangor. Hanya 3 mata sahaja yang dicari oleh Irfan Bakti dan pemainnya. Mereka mensasarkan untuk menjadi 3 pasukan terbaik. Tetapi kini mereka bersaing untuk merebut kejuaraan liga walaupun ia sudah berada pada penghujungnya.

Kehebatan Si Tua Amri Yahyah tidak perlu dipersoalkan lagi. Hanya peminat Jalaluddin Jaafar sahaja yang selalu tidak dapat terima kenyataan bahawasanya Amri Masih boleh beraksi di peringkat tertinggi. Aksi mengapung diri 'The Matrix' dari pemain ini sudah pasti akan membuatkan pemain remaja pasukan T-Team terkejut dan diserang demam.

Ruangan sukan akhbar tabloid unggul negara, Sinar Harian yang setaraf dengan The Sun Uk juga The Mirror telah meramalkan Selangor akan memenangi perlawanan menentang T-Team ini dan menjadi juara Liga Super 2013 dalam keluarannya hari ini. Walaubagaimanapun, ianya hanya terdapat didalam akhbar sisipan untuk Negeri Selangor / Kuala Lumpur sahaja. Mereka yang berada diluar kawasan, sila layari url berikut.
 
Pemain Tumpuan Selangor: Amri Yahyah
Pemain Tumpuan T-Team: Damir Ibric
Ramalan: Selangor 3 - T-team 1


Ubat Pelali Harimau Selatan
Negeri Sembilan mln Johor Darul Takzim FC
8.45mlm, Std Tuanku Abdul Rahman, Paroi

Liga Perdana seakan-akan sudah mengalu-alukan kedatangan The Jangs musim depan. Dikhabarkan paluan kompang dan rebana sedang menanti mereka. The Jangs pasukan yang sudahpun tersungkur ke Liga Perdana musim depan akan melayani kunjungan JDT di Paroi Selasa ini selepas JDT dimalukan di perlawanan akhir Piala FA Sabtu lepas kepada Kelantan.

Kembalinya Aidil Zafuan ke dalam barisan pertahanan JDT yang sangat hilang punca Sabtu lepas mungkin akan menambah sedikit kekuatan kepada mereka. Apa yang jelas, Tharmini Saiban dan Muslim Ahmad bukannlah seorang pemain menggunakan otak ketika bermain. Sebab itulah apabila Aidil tiada, habis kucar-kacir pertahanan JDT. Walaupun kadangkala otak Aidil juga turut hilang entah kemana ketika bermain, namun bangangnya masih boleh dibendung.

Kini apa yang perlu dilakukan oleh Fandi Ahmad adalah mengutip 3 mata penuh selepas Piala FA hilang dari genggamannya. Jika tidak kariernya dalam bahaya.
 
Pemain Tumpuan JDT: Aidil Zafuan
Pemain Tumpuan: Shahurain Abu Samah
Ramalan: Negeri Sembilan 1 - JDT 2
 

Juarakah Mereka?
Lions XII FC mln KL Felda United FC
7.45mlm, Std Jalan Besar, Singapura
 
Ramai umat Malaysia yang bermimpi untuk melihat FELDA mengalahkan Lions XII sekaligus mencerahkan peluang pasukan Selangor dan JDT untuk merebut takhta Liga Super 2013. Tetapi bagi aku, peluang itu amat tipis. Senipis kulit bawang. Kenapa? Kerana Lions XII terlampau kuat untuk setiap pasukan negeri/kelab yang bermain di dalam Liga Super terutamanya ketika mereka beraksi di atas padang plastik. Dan yang sedihnya pasukan ini banyalah berumur bawah 23 tahun. Semua 11 pasukan Malaysia dalam Liga Super tidak mampu menghalang pasukan Temasik ini dari menjulang kejuaraan sulung mereka di bumi Malaya.

Cakap banyak pun tidak guna. Lions XII akan mudah meratah FELDA dan sekaligus menjulang Piala Liga Super digelanggang mereka sendiri. Maka, kamu semua tidak akan dapat melihat Prebiu Liga Super Perlawanan 22 daripada aku. Selamat Maju Jaya FAS!!!
 
Pemain Tumpuan Lions XII: Mohd Shafiq Abdul Ghani
Pemain Tumpuan FELDA: Rudie Ramli
Ramalan: Lions XII 2 - FELDA 0


No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...