Sunday, July 17, 2011

Awas Singapore!!Kami ada double 'S'



Charlie Adam menjaringkan gol debut pertama untuk Liverpool sebagai hadiah buat Kenny Dalglish bagi Liverpool memenangi satu lagi perlawanan persahabatan dengan keputusan 6-3.

Adam, bernilai £ 6,75 juta yg ditandatangani dari Blackpool, telah diletakan di bahagian tengah bersama-sama dengan Jay Spearing, Raul Meireles dan Conor Coady, dengan Andy Carroll di hadapan Joe Cole dalam serangan.


Mohammad Safiq Rahim menyamakan kedudukan dengan sepakan percuma cantik selang lima minit sebelum tamat separuh masa pertama.


Liverpool membuat 11 penggantian pada waktu rehat dan selepas 68 minit David Ngog menjaringkan gol berikut kelemahan pertahanan Malaysia. Pemain perancis tersebut menambah gol keduanya sebentar kemudian dalam satu gerakan serangan balas. Maxi Rodriguez menjadikannya 4-1 pada minit ke-76.

Rajagobal kemudiannya mengeluarkan Chanturu dengan memasukan Amirulhadi serta membawa masuk Safee Sali. Kemasukan Safee Sali meberikan sedikit sengat di bahagian serangan dengan beliau berjaya menjaringkan dua gol dalam masa 5 minit. Sekaligus meletakkan tuan rumah kembali dalam persaingan dengan kedudukan 3-4.


Gerakan cantik dari sebelah kanan oleh Amirulhadi.



Through pass menarik dari Rizal Fahmi terus mencari Safee Sali

Maxi kemudian menjaringkan gol kedua peribadinya di saat-saat akhir dan Dirk Kuyt menjaringkan gol keenam untuk keputusan akhir 3-6.

1 comment:

Silakan Laser Saye...