Friday, July 8, 2011

Perihal Manusia: KES 1

Salam Satu Malaysia...chewah..Selalu aku sembang bola.Aini aku nak cerita sikit perihal manusia.Sejak ade FB ni kita makin mudah dpt info.Kalau salah guna memang padah jadinya.Tapi kita semua tau mane yg baik dan buruknya.Gunalah otak dan akal untuk berfikir...dipendekan cerita..Kegawatan politik makin menjadi2 dan sejak 1998 memang aku sentiasa amek tau hal2 ini.Cuma kebelakangan ini ia semakin menjadi semakin hangat.



Liwat,zina,video dan dot dot dot..sampailah satu hari yg mana adenyer Sumpah Lahnat yg hendak dibuat oleh Trio Datuk K.So, pada hari jumaat tu,macam2 la komen status kat FB kelua..aku pun menyibuk jugakla nak update status.Lebeh kurang macam nila bunyinya..



"Sumpah lahanat Datuk K di Mesojid Negara lepas asar "




Pastu adelah rakan yg sambung komen kat bawah status aku tuh.Aku pun melayanla..hehehe...tiba2 lepas aku refresh aku pun tejumpa salah satu rakan aku komen ini macam kat status dier..



"nasib baik hp aku dah ok..ni apahal bnyak sgt cite psl sumpah2 plak ni..ferarila..sepitla..sapa yg tersepit ni?"Perbualan kami adalah seperti gamba di bawah:(kalau tak jelas:press button Ctrl + scroll mouse)





OK.Ape yg dier tulis tu semuanya ade dlm komen aku.Aku tulis,kalaulah institusi kehakiman kita telus,tiada rasuah,mesti kita dah lama pakai ferari (perumpaan jek sebenanya).Takdelah hidup kita tersepit.Then aku pun menjadi pelikla..apehal ko update status ko dgn memerli status dan perbualan aku besama2 rakan aku yg lain?ape ko takde idea ke?nak kata ko bodoh,masa blaja dulu pinter ko memang tinggi dari aku.

Aku salah ke?aku emosi lebeh ke?hehehe...peduli ape aku.Aku tak penah perlekah komen/status fb/pendapat orang lain kat FB ni.Jadi kenapa ko nak mempermainkan status aku?ko tak berani plak join perbualan aku dgn rakan2 lain kat status aku tu?sebaliknya ko mengambil jalan bacul dgn memperli status aku di status kamu.Silap orang beb...aku pantas jek sambut ayat ko tu..hehehe..

Beberapa minit lepas tu aku pun remover dier dari fren list aku..Aku tau kita bebas bersuara.Tapi kita kena hormat pendapat orang lain.Seingat aku,aku tak pernah perli status dia.Ramai jek rakan2 aku yg fahaman diorang berbeza dari aku.Tapi aku tak kacau mereka dan mereka tak kacau kau.Dengan meremove beliau ni,maka dia bolelah hidup aman tanpa membaca status2 aku yg meloyakan di FB.

Tamat..KES 2 akan menyusul...













































2 comments:

  1. pehhh ..nmpk beno penakut dia tu ..
    kalau dia join perbualan kita mau kena cantas ..main perli2 apa brg ..x gentle laa bro ..

    ReplyDelete
  2. hehe..tak berani tu yg cakap belakang..

    ReplyDelete

Silakan Laser Saye...