Thursday, July 7, 2011

Malaysia Olimpik di Puncak Asia!!!

Group A :Oman,Arab saudi,Qatar,Korea Selatan
Group B :UAE,Uzbekistan,Iraq,Australia
Group C :Malaysia,Syria,Bahrain,Japan

Undian telah pun berakhir untuk kelayakan Olimpik 2012.Malaysia akan bertemu Japan pada perlwanan pertama di tempat lawan pada 21 September.Seperti yg di ketahui,Japan pernah berada satu group dengan Malaysia semasa Sukan Asia 2010 di China.Keputusn masa tu ialah Malaysia kalah 2-0.



Jurulatih bawah 23 tahun Japan, Takashi Sekizuka mempunyai ramai bakat2 muda yang kebanyakannya semua bermain di Liga Japan.Japan juga pada 12 Feb 2011 telah memenangi perlawanan persahabatan bertemu Bahrain dgn keputusan 2 – 0.
Kenali player Japan melalui link dibawah ini:

http://en.wikipedia.org/wiki/Japan_national_under-23_football_team


Bahrain dan Syria pula adalah pasukan yg belum pernah ditemui Malaysia dalam tempoh terdekat ini.Bahrain penah dikejutkan Vietnam pada perlwanan pertama Sukan Asia 2010 dengan keputusan 3-1.Semestinya ini memberi sedikit sinar buat pasukan Malaysia terutamanya pada pertemuan di Bukit Jalil pada 27 November 2011.(ulangtahun petama perkahwinan aku..kecoh...).


Syria pula pasukan timur tengah yg seperti kita tau mengutamakan permain fizikal.Boleh dikatakan Syria seperti Lubnan yg kita tewaskan tempohari di pusingan kedua. Namun jangan kita mudah berpuas hati. Pastikan game di tempat lawan kita mendapat keputusan yang memuaskan dan terpuji. Dan di Bukit Jalil kita cuba menang semua perlawanan. Semuanyabergantung kepada pengadil..kehkehkeh...




GAMBAR ANAK MUDA YANG MENGERIKAN

1 comment:

Silakan Laser Saye...