Sunday, July 17, 2011

Riise ke Fulham : Liverpool beli Doni


Liverpool akhirnya telah mengumumkan menandatangani penjaga gol Brazil Alexander Doni dari Roma (Gambar di atas).

Kelab Liga Perdana itu belum mengeluarkan apa-apa lagi butiran mengenai kontrak pemain tesebut, tetapi telah mengesahkan persiapan pemindahan perubatan.

Liverpool telah mengejar pemain berusia 31 tahun itu, yang mempunyai 10 caps antarabangsa, bagi kebanyakan musim panas untuk mendapatkan pemain yg lebih berpengalaman pengganti pilihan pertama Kenny Dalglish untu Jose Reina.

Sesuatu kenyataan yang ringkas di laman web rasmi mereka: "Liverpool hari ini mengesahkan mereka telah selesai menandatangani Alexander Doni dari AS Roma

Sementara itu, Fulham telah selesai menandatangani Norway pertahanan John Arne Riise dari Roma.

"Saya tahu bahawa kelab itu bercita-cita tinggi, dan terus membuat kemajuan yang baik setiap tahun, di bawah bimbingan pengerusi Mohamed Al Fayed. Saya tidak sabar untuk bekerja dengan Martin Jol dan lain skuad apabila saya melaporkan untuk latihan minggu depan . "

Jol percaya berusia 30 tahun itu akan membuktikan suatu tambahan yang berharga untuk skuad di Craven Cottage.

"John Arne Riise yang mempunyai pengalaman antarabangsa akan membawa beberapa kualiti kepada skuad kami dan menyediakan lebih banyak pilihan bagi saya," kata Jol.

"Dia adalah digunakan untuk melaksanakan misi di peringkat tertinggi bagi kedua-dua kelab dan negara, dan pemain pertahanan yang juga boleh menyumbang kepada taktik menyerang kami.

"Saya amat gembira bahawa kita telah dapat menambah beliau untuk skuad kami, dan percaya bahawa dia akan membuktikan suatu tambahan yang berharga seperti yang kita maju."

Dibawah ini antara goal2 menarik yg pernah dijaringkan Riise...

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...