Saturday, July 9, 2011

Perihal Manusia: KES 2

KES 2:Hari ini merupakan upacara besar-besaran pihak Polis untuk menghalang penyokong2 BERSIH dari memasuki KL.So,banyak jalan yg disekat.Aku mujur keluar dari KL sebab mau balik kampung dan berbincang dgn family mengenai hal2 isteriku yg bakal bersalin nanti.Tapi on the way balik dari office aku terserempak dgn 2 road block.Semuanya from Shah Alam to KL.Aku nak ke Shah Alam ni mujur takde roadblock.



On the way balik tangkak ni adelah 2 orang rakan aku yg SMS mengatakan mereka tersangkut dlam jem.Masa dan waktu kami kelua opis memang bole dikatekan serentakla.Tapi aku jam 9am dah sampai tangkak.Rakan2 aku ni still sangkut dlam jem dan mereka hanya sampai umah masing2 pun lebih kurang jam 10.30pm.Bayangkan dekat 4 Jam sangkut. Dan ade juga yg sangkut 5 Jam.Semasa aku menaip blog ni kira2 1.20am 9 JULY 2011 pun masih ade rakan2 FB yg sangkut dalam jem.WTF apekah ini semua??



Aku takmau sembang politik di sini.Aku mau cerita pasal orang yg tak sadar diri dan peka dgn masalah sekitar.Berbalik pada kes diatas.Aku pun sampai2 kampung terusla update status kat FB..seperti berikut:



"Tahniah PDRM, anda telah berjaya : (Magrib + Isya') x Jumlah Pemandu Muslim = VICTORY!!!"



Aku tau memang agak bias dan jahat komen aku tu.Tapi mengenangkan rakan2 aku yg still sangkut kat dlam jem sedangkan aku sudah siap makan nasik di kampung.Aku suarakan juga ketidakpuashatian pada situasi ketika itu.Seperti biasa..ade jaguh2 yg terdiri dari fren list aku jugak (kawan study masa diploma,baru jek bulan lepas dier request nak jadi fren aku) menyuarakan pendapat dier di statusnya sendiri seperti di bawah:





Memangla dier tak mention name aku.Tapi malangnya post dier ni kua hanyalah beberapa saat lepas post aku wei..Saat tu..................................ko dahla dlm list fren aku.Takan aku tak baca status ko kot?Aku kondem POLIS ni bukan saje2 suka2 cari pasal ataupun sbab aku PRO-Pembangkang.Aku takde sebelah mane2 wei.Aku cume concern dgn keadaan semasa dan ketika itu sahaja.Janganla samekan situasi roadblock dengan kes rogol,ragut,samun tu..otak ada ka?maybe ko tak tesangkut dlam jem kot..itu ko punyer pasal la..

Dalam masa yg sama juga aku terus meminta maaf dgn sahabat aku yg juga anggota polis yg terpaksa bertugas 9 JULY 2011.Sempat aku chat dgn dier yg ketika tu sdg bertugas.Esoknya plak dier kena menjaga kawasan Masjid Negara.Dia pun sempoi jek tak amek hati pun dgn ape yang aku post kat FB.Gentle beb..aku siap ucap gudluck kat dier supaya dapat menjalankan tugas dgn baik ketika BERSIH nanti.POLIS sendiri pun bukan suka nak roadblock semua ni.Puncanya orang2 yg di atas tu yg suruh.

Mamat yg post perli2 status aku tu telah pun selamat aku removekan dari frenlist..diharap beliau dpt tidur lena tanpa perlu memikirkan nasib dan situasi penduduk Lembah Klang/KL/Selangor.Moral of the story..janganlah sibuk menjaga tepi kain orang..jagalah tepi kain Fazura ke..Rosnah Mat Aris ke...barulah ade hasil...kan dah kena remove..akhir kate...

TAK BAIK TAU.!!!!







2 comments:

  1. hahaha org mcm tu mmg pantang ..klau ada je status yg nk menyuarakan pendapat yg agak2 suara rakyat nie cepat aje dorang nk sindir-menyindir ..
    agaknya org mcm tu jenis talak je apa nk jd ..pd dorang janji dpt mkn, sekolah ada baju ada dh ckup ..xde wawasan btul ..

    ReplyDelete
  2. Hehe..nk menyempit gak..2 la..jgn sbuk2 amek status org..pas2 lupa lak org 2 dlm fren liz..aje le segan..org mcm ni stail tikam dr blakang..tkut eh..jupe org gni, atau ular,ketuk lu org ni..huhu g2 la p'umpamaannya..

    ReplyDelete

Silakan Laser Saye...