Saturday, November 17, 2012

Fokus Bola Eropah 2012




Bundesliga
FC Nürnberg vs FC Bayern München

17 November 2012: 10.30 PM.

Nurnberg bukanlah lawan sebenar Bayern jika diambil kira kekuatan di atas kertas. Tewas minggu lepas kepada Mainz 2-1 minggu lepas, malam ini pasukan Dieter Hecking akan mengalami sedikit perubahan dalam kesebelasan utama untuk memperbaiki kedudukan ke-16 liga mereka. Sementara itu Bayern Munich masih lagi memegang rekod pertemuan dengan Nurnberg di Bundesliga yang mana mereka tidak pernah kalah sejak perlawanan ke- 20 pada musim 2006-07 season, yang mana mereka ketika itu tewas 3-0 di tempat lawan.


Dengan hanya Boateng yang berada dalam senarai kecederaaan, semakin pasti Van Buyten akan berpasangan dengan Badstuber di bahagian pertahanan tengah. Manakala posisi tengah pula Bayern akan mempetruhkan Luiz Gustavo menggantikan Javi Martinez yang masih kepenatan selepas perlawanan persahabatan Sepanyol menentang Panama tempohari. Toni Kroos akan bergandingan dengan Mario Mandzukic di barisan serangan untuk merobek gawang Nurnberg.


Pemain Fokus:

Raphael Schäfer
Raphael Schäfer
POSITION:Goalkeeper
SQUAD NUMBER:1
GAMESGOALSYCRC
8010
Franck Ribéry
Franck Ribéry
POSITION:Midfielder
SQUAD NUMBER:7
GAMESGOALSYCRC
7310



Ramalan: 

FC Nürnberg 0 - 3 FC Bayern München





Barclays Premier League
West Bromwich Albion vs Chelsea FC
November 17, 2012 11:00 PM


Setakat ini Steve Clark melakukan kerja yang baik di WBA. Namun malangnya mereka tidak boleh menurunkan Lukaku pada pertemuan ini kerana syarat-syarat pinjaman dalam kontraknya. 'The Baggies' juga akan turun tanpa Ben Foster. Manakala Chelsea juga turut akan kehilangan aksi John Terry dan Frank Lampard yang masih lagi mengalami kecederaan. Namun sedikit berita baik apabila David Luiz dan Ashley Cole dijangka pulih pada masanya dan akan beraksi pada perlawanan ini.


Ramalan: 

West Bromwich Albion 0-2 Chelsea FC




Serie A
Juventus  vs Lazio
November 18, 2012 1:00 AM


Juventus akan melayan kunjungan Lazio tanpa pemain terbaik mereka Anrea Pirlo. Berdasarkan rekod pertemuan yang lepas, sememangnya Juventus memiliki banyak kelebihan. Lazio tidak pernah menang dalam 15 percubaan mereka menentang Juventus. Berdasarkan persembahan semasa juga Juventus yang menerajui Serie A ketika ini akan pasti dapat menewaskan Lazio yang berada di tangga ke-5 liga.

Ramalan:

Juventus 2-0 Lazio





La Liga
Real Madrid CF vs 
Athletic de Bilbao

November 18, 2012 5:00 AM


Real Madrid duo Cristiano Ronaldo dan Mesut Ozil disahkan cergas untuk pertemuan menentang Athletic Bilbao selepas pulih dari kecederaan ketika bertemu Levante hujung minggu lalu. Sami Khedira (paha) dan Karim Benzema (pangkal paha) telah kembali berlatih dan disahkan akan beraksi bagi pertembungan ini, tetapi Gonzalo Higuain dan Marcelo masih diketepikan.

Manakala Athletic pula akan turun tanpa perkhidmatan pemain tengah mereka Ander Herrera dan Oscar de Marcos, yang kedua-duanya digantung. Selain itu, Inigo Perez dan Borja Ekiza juga masih lagi dengan masalah kecederaan buku lali dan mungkin tidak dapat diturunkan.


Ramalan:


Real Madrid CF 4-0 Athletic de Bilbao

1 comment:

Silakan Laser Saye...